Volkswagen začal testovať autonómnu jazdu na úrovni štyroch z piatich možných v uliciach Hamburgu po prvýkrát v reálnej premávke (v takomto veľkom meste). Práve v takýchto podmienkach môžu konštruktéri nájsť najviac chýb, keďže množstvo dopravných prostriedkov a účastníkov premávky je na malom priestore veľmi nebezpečných.

Celkovo testujú 5 e-Golfov na trojkilometrovom úseku. Testy sú zamerané na technické možnosti áut a aj požiadavky mestskej infraštruktúry. Práve tá môže byť ďalším problémom pre autonómnu jazdu. Komunikácia medzi infraštruktúrou a vozidlami, takzvaná I2V, totiž musí fungovať všade tam, kam autonómne auto bude jazdiť. Hamburg však už postupne modernizuje semafory na túto infraštruktúru.

Aktuálne v Hamburgu pripravujú aj 9 km testovaciu dráhu pre autonómne jazdy, ktorú by mali otvoriť budúci rok. Upravený e-Golf je na takúto jazdu už riadne pripravený. Má 11 laserových skenerov, 7 radarov a 14 kamier. Nuž, autonómne autá aj po malom „ťukanci“ budú stáť násobne viac na opravu. V kufri je schovaná výpočtová technika, ktorá zaisťuje bezproblémovú prevádzku.

Z bezpečnostných dôvodov je vždy za volantom vyškolený personál. Ten vždy pri neočakávanej situácii zasiahne do riadenia. Okrem infraštruktúry a áut je však potrebná aj postupná zmena legislatívy, ktorá nebude taká jednoduchá. Kedy si tak myslíte, že budú autonómne autá jazdiť po našich cestách? Vyjadrite sa v diskusii.

Zdroj foto: VW