Súčasná generácia typu Lancer je na trhu už od r2007, čo je v dnešnom svete riadne dlhá doba. Japonská značka to dobre vie a preto už nejakú dobu zháňa partnera, ktorý by jej pomohol s vývojom, ale hlavne znížením nákladov naň. Minulý rok to vyzeralo na spoluprácu s alianciou Renault-Nissan, nakoniec však k dohode nedošlo. Mitsubishi sa nevzdáva a hľadá ďalej.

Kým automobilka nájde partnera, nenechá nič na náhodu a s vývojom začne pod vlastnou strechou. Výkonný viceprezident severoamerického zastúpenia Mitsubishi Don Swearingen dodal, že „pokiaľ by jednanie opätovne zlyhalo, boli by sme o ďalší rok v sklze“. Jedného partnera už značka vybraného má a ak by sa aj podarilo uzavrieť dohodu ešte tento rok, stále sa nového Lancera nedočkáme skôr, ako za 18 mesiacov alebo 2 roky. Ak sa v Japonsku rozhodnú dovtedy nechať súčasnú generáciu v ponuke, oslávi súčasná generácia 10. výročie. Dobrou správou môže byť posledný facelift, ktorý by sa mal ukázať svetu koncom tohto roka.

Vek Lanceru najlepšie vidno na predajoch, aj keď v máji stúpli o 21%, stále sa predalo iba 9 367 kusov. Taká Toyota Corolla sa môže pochváliť číslom 159 486. Malým predajom určite nepomôže ani rozhodnutie o ukončení výroby ostrej verzie Evolution, ktorá skončí tento rok. Od septembra do decembra ponúknu severoamerickí díleri posledných 1600 kusov Final Edition. Potom môžeme očakávať ešte väčší pokles, nakoľko má športová verzia viac fanúšikov, ako bežná. Podľa Dona Swearingena ich však stále nie je dosť nato, aby mohla v budúcnosti pokračovať :-(

„Chápeme, že ľudia toto auto milujú, ale realita je taká, že sa mesačne predá 300 až 400 kusov. Naviac to z dlhodobého hľadiska nie je auto s budúcnosťou. V minulosti nám síce pomohlo, ale je čas sa posunúť ďalej,“ dodal severoamerický manažér. Posunutím ďalej zrejme myslel hybridné SUV, ktoré je vraj „o trochu inde, ako si ľudia vôbec dokážu predstaviť“. Off-roady, crossovery a SUV sú zrejme prioritou troch diamantov, na rozdiel od sedanov. Zatiaľ čo sa Lancer vrátiť má, nástupca väčšieho Galantu nebude. Swearingen dodal, že takýto model sa nevyplatí po finančnej stránke, nakoľko okrem vývoja je potrebná aj nemalá reklama a na tú Mitsubishi zrejme nemá...

zdroj : wardsauto