Nový športový model od Hondy už nebude mať motor za prednou nápravou. Odtiaľ sa presunie za vodiča, pred zadnú nápravu. Veď to je predsa fantastické, nie? Ideálne rozloženie hmotnosti ako v superšportoch. Pred zadnou nápravou máme nájsť opäť štvorvalec. Nečakajte však vysoko-otáčkový motor. Otáčky nahradí turbo. Špekuluje sa o slabšej verzii 2,0 litru z Civicu Type-R. V hre je ale aj menší 1,5 litrový motor. Spaľovacím motorom však zoznam pohonných jednotiek nekončí. Benzínovému motoru pridajú inžinieri elektrickú výpomoc. Medzi prednou nápravou sa usadí elektrický motor, ktorý bude poháňať predné kolesá. O pohon zadných kolies sa postará naopak výlučne spaľovací motor. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy má mať okolo 221 kW (300koní). Kto by čakal od tejto kombinácie manuálnu prevodovku, ostane sklamaný. O prenos sily od motora ku kolesám sa postará 7-stupňová dvoj-spojková prevodovka.

Návrhári novej Hondy S2000 sa nechali inšpirovať modelom NSX. Črty klasického roadstera sú stratené.

Vo výsledku tu máme teda hybridné auto s pohonom všetkých kolies a motorom uprostred. Pripomína vám to Hondu NXS? Presne z nej má nová S2000 vychádzať. Okrem základnej koncepcie si model S2000 požičia od NSX aj základné črty dizajnu. Niet sa čomu čudovať, s motorom uprostred nie je veľa priestoru na experimentovanie s dizajnom. Nová Honda S2000 tak určite stratí pôvodný dizajn roadsteru. Na prvej ilustrácii pripomína karoséria skôr kupé s pevnou strechou, než roadster. Verme, že je to len prvá ilustrácia a nakoniec uvidíme verziu roadster alebo targu.

Fakt, že v roku 2015 nemôžeme čakať točivý atmosférický motor, je jasné. Ale nahradiť ho prepĺňaním a k tomu pridať ešte elektromotor? A ešte navyše odobrať z ponuky manuálnu prevodovku? To fanúšikovia pôvodného roadsteru S2000 rozdýchajú len ťažko. Aj keď na druhú stranu, úplne rovnaký koncept vyznáva BMW i8. A výsledok vôbec nie je zlý, aj keď je úplne iný. Preto si radšej počkajme na výsledok. Nástupcu Hondy S2000 chcú Japonci predstaviť  v roku 2017. Cena novinky sa má pohybovať v rozmedzí 50 000 – 67 000 €. Cena, výkon aj základná koncepcia stavia Hondu do konkurencie proti stuttgartským dvojičkám Cayman – Boxster.

Zdroj: motoring