Nedávno som bol konfrontovaný s otázkou o možnom výbere budúceho auta pre jedného z čitateľov, ktorý zvažoval 7-miestne MPV a medzi možnosťami bol okrem iného aj Renault Espace. Podmienkou bol benzín, keďže auto malo slúžiť na krátkych asi 5-kilometrových trasách. Musím priznať, že som celkom vážne premýšľal nad elektromobilom, lenže som si na žiadny sedemsedadlový nespomenul a osobné dodávky, ako je napríklad elektrické Berlingo, veľa ľudí odmieta.

Práve Renault Espace alebo Grand Scénic by bol skutočne zaujímavou alternatívou pre všetkých, ktorí rozvážajú ráno deti do školy a škôlky, následne prídu do práce a poobede sa kolobeh mestských jázd opakuje. Na takéto poskakovanie je dnes skutočne najlepšou voľbou elektromobil.

Z konceptu Scénic Vision sa do reality nedostane ani interiér.

Ak premýšľate podobne, potom by vás mohla zaujímať skutočnosť, že práve vyššie spomínané podmienky by mohol plniť i nový elektrický Renault Scénic a predĺžená verzia Grand Scénic. Obe autá by mali vzniknúť na základoch Nissanu Ariya, čo je vlastne obdobne koncipované auto (prípadne ho môžeme nazvať aj crossoverom). Platforma CMF-EV, ktorú by mali francúzske autá dostať, je okrem iného použitá aj v elektrickom Megane a ani by ste nemali dlho čakať. Sériové modely by mali byť predstavené už v priebehu budúceho roka a ich predaj by mal odštartovať začiatkom roka 2024.

250 km by v meste mohlo stačiť

Dojazd s najmenšou 40-kWh batériou by mal byť okolo 320 km, väčší 60-kWh akumulátor už poskytne akčný rádius okolo 480 km a najväčší 87-kWh paket túto métu určite prekoná. O predbežne uvádzaných hodnotách zatiaľ nie som veľmi presvedčený (40 kWh je ekvivalen približne len 15 litrov benzínu), ak by ale aj najmenšia baterka poskytla dojazd okolo 250 km, v meste by to na krátkych trasách stačilo.

Zdroj: arenaev.com