Je jasné a zväčša logické, že bežné rodinné autá dnes už úplne vypnutie stabilizácie neponúkajú. Veľká česť výnimkám. Jej úplné vypnutie neponúka ani Hyundai i30, okrem modelov i30 N. Napriek tomu mi nedalo a pokúsil som sa jazdu pretáčavým šmykom správnymi vstupmi od vodiča na riadení a plyne simulovať. A čuduj sa svete! Hyundai pri čiastočne deaktivovanej stabilizácii a vypnutej trakčnej kontrole okamžite pochopil, čo chcem, a spolupracoval. Moje potešenie a úžas sú z videa zrejmé. Priamo na mieste sme to pre istotu porovnali s dvoma ďalšími autami s elektronickou ručnou brzdou, ktoré reprezentujú dva konkurenčné koncerny. Tak, ako to poznáme, ani jedno nebolo schopné/ochotné robiť nič podobné. Prvé časti videa sme zaznamenali len na mobil, keďže nakrúcanie nebolo v pláne. Následne test s viacerými kamerami pokračoval v jedno studené ráno na hornom parkovisku na Pezinskej Babe. Tu je výsledok:

V Hyundai i30 Fastback som objavil jedinečnú funkciu stabilizácie a elektronickej ručnej brzdy, ktorú dovolím si tvrdiť, nemá žiadne iné auto na svete! Hyundai teda vodičom v zime môže priniesť radosť na nízkych adhéziách aj napriek tomu, že si kúpite verziu s elektronickou ručnou brzdou, ktorá má mnohé výhody pre dennú bezpečnosť a komfort. Napriek tomu ju väčšina chlapov, ktorí majú radi volant vo svojom aute nechce. Nuž, Hyundai oprávnené predsudky búra a má čosi, čo žiadne iné mne známe auto doposiaľ. Skvelé!