Hyundai i20 N si svoju premiéru odbyl v októbri 2020 a bol predstavený ako hlavný konkurent vozidiel, ako je Volkswagen Polo GTI či Ford Fiesta ST. Dnes už vieme, že druhý menovaný kvôli elektrifikácii modrého oválu končí, Polo GTI však nedávno prešlo modernizáciou a aby i20 N nezaostávala, čaká ju v tomto roku to isté. 

Už v lete

Austrálska divízia značky Hyundai nedávno zverejnila video s technickým poradcom spoločnosti Albertom Biermannom, ktorý odpovedal na otázky fanúšikov počas N Festivalu 2022 v Bend Motorsport Park. Jedného z nich zaujímalo, či je v pláne facelift modelu i20 N. Odpoveď bola kladná a Biermann zároveň ohlásil debut na leto tohto roka.Po technickej stránke sa nemusíte báť. Je stále rovnako bláznivé.

O pripravovanej modernizácii zatiaľ toho veľa nevieme, a tak si aspoň v rýchlosti pripomeňme, akú techniku i20 N v súčasnosti využíva. Pod kapotou má 1,6-litrový štvorvalec s turbodúchadlom. Agregát produkuje 150 kW, teda 204 koní a maximálny krútiaci moment 275 Nm. Ten sa prostredníctvom 6-stupňového manuálu prenáša na predné kolesá, pričom malé „eNko“ šprintuje na stovku len za 6,2 sekundy. V porovnaní s bežnou i20 sa však nelíši len výkonom motora, ale tiež naladením podvozka, ktorý ponúka lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť. Nechýbajú ani iné pružiny, uloženie, tlmiče či väčšie kotúčové brzdy. 

Od modernizácie sa neočakávajú žiadne veľké zásahy do pohonnej jednotky a špekuluje sa, že zmeny prebehnú najmä v oblasti podvozka či dizajnu. Ani tie by však nemali byť zásadné, predsa len, hovoríme o facelifte a nie novej generácii.

Zdroj: Motor1