Mercedesy SL boli vždy nádherné a nadčasové autá. Už prvá generácia W198 s prezývkou Gullwing je dnes mimoriadne cenená a to isté postupne čaká aj zvyšné modely (aj keď do takých výšin, ako vystrelil Gullwing sa tak skoro asi nedostanú). Určite si pamätáte na generáciu R107, na ktorej jazdil Bobby Ewing zo seriálu Dallas či nádhernú žehličku R129. Tá je dnes snáď ešte drahšia ako predchodca, obzvlášť s dvanásťvalcovými verziami, či špecialitkami ako SL73 AMG.

Posledná generácia R231, ktorá prišla na trh v roku 2012, je tu s nami už takmer deväť rokov. Aj keď je pravda, že výroba skončila vlani a na nástupcu sme chvíľu čakali. To čakanie však stálo za to, nová generácia R232 je po dizajnovej stránke nádherným odkazom na minulosť, ktorý sa spája s modernými prvkami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nová generácia je tuhšia

Mercedes-Benz sa pýši tým, že torzná tuhosť novinky poskočila voči predchodcovi o 18 percent, v priečnej tuhosti je model dokonca lepší o 50 percent v porovnaní s roadsterom AMG GT. Nové SL je autom postaveným na čistom liste papiera, ani jeden diel nemá byť z minulej generácie či súčasných modelov. Pozitívom je aj nízky koeficient súčiniteľa odporu vzduchu Cx 0,31, čo je v triede otvorených áut veľmi dobrá hodnota.

Úzke zadné svetlá sú odkazom na minulosť

Čím je typický roadster? No predsa dlhou prednou kapotou, krátkymi prevismi a sedadlami umiestnenými takmer nad zadnou nápravou. To všetko nové AMG SL spĺňa takmer do bodky a napríklad prednou maskou odkazuje na úplne prvú generáciu s modelovým označením 300SL. Samozrejmosťou sú také technické špeciality ako LED svetlá vpredu či vzadu. Tie predné spoliehajú na Digital Light LED s technikou takzvaného vyrezávania, zadné zasa svojim úzkym tvarom pripomínajú už spomínaného prvého zástupcu triedy SL. K dispozícii sú 19, 20 a 21-palcové disky.

Strecha ušetrila 21 kg

Plátenná strecha usporila 21 kg a postarala sa tiež o zníženie ťažiska. Jej otvorenie a zatvorenie trvá 15 sekúnd a môžete si to vyskúšať až do rýchlosti 60 km/h. Do štandardnej výbavy sa dostalo tiež riadenie kolies zadnej nápravy. Pri rýchlosti do 100 km/h sa zadné kolesá natáčajú proti smeru predných, nad túto rýchlosť už v smere. Plejádu bezpečnostných asistentov je asi zbytočné rozoberať, SL prináša všetko to, na čo sme od značky s trojcípou hviezdou zvyknutí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér nie je dvojmiestny ale v konfigurácii 2+2, má digitálny displej a multimediálny systém MBUX. Prakticky sa vnútri pozeráme na „eSko“, takže tu máme 11,9-palcovú obrazovku uprostred palubnej dosky a pred vodičom 12,3-palcový digitálny displej.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dve verzie vidlicového osemvalca

Novinka prichádza po prvýkrát aj s pohonom všetkých kolies (sériovo pre obe pohonné jednotky). Pod prednou kapotou budú na začiatku 4,0-litrové V8 vo verziách SL 55 a SL 63. Slabšia je naladená na 350 kW (476 k) a 700 Nm, ponúkne zrýchlenie na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 295 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tri chladiace okruhy

Komu by to bolo málo, tak verzia SL 63 má 430 kW (585 k) a rovných 800 Nm. To zabezpečí zrýchlenie na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximálnu rýchlosť 315 km/h. Pre nové SL vyrobili konštruktéri špeciálnu olejovú vaňu a premiestnili tiež medzichladiče stlačeného vzduchu. Na zabezpečenie chladenia sú tu hneď tri chladiace okruhy. Vysokoteplotný chladí motor a 2 turbodúchadlá. Zaujímavé je, že v motore stále pracuje klasicky mechanicky poháňaná vodná pumpa a nie elektrická. Nízkoteplotný okruh má objem 7,2 litra a zabezpečuje chladenie medzichladičov, prevodovky a dokonca aj riadiacej jednotky motora. Tretí okruh má na starosti chladenie motorového oleja, kde výmenník voda/olej umožňuje aj rýchlejšie zohriatie oleja.

Ako vidíte, Mercedes-AMG SL je „napechovaný“ novinkami, ponúka to naj zo sveta trojcípej hviezdy a k tomu vyzerá vynikajúco. Slovenské ceny sú zatiaľ neznáme, do predajní by mali prvé kusy doraziť začiatkom budúceho roka.

Zdroj: Mercedes-Benz