Farmár, ovce a Octavia – zaujímavá kombinácia
Jómundur Ólason si Octaviu 2.0i kúpil v roku 2003 pre manželku. Od roku 2007 sa stal jej hlavný užívateľ. Auto slúžilo ozaj na všetko možné – vrátane prevážania oviec. Áno, farmár mal i takýchto pasažierov. Octavia pritom musela bojovať s náročnými islandskými podmienkami – mrazy, sneh, štrk, búrky. Karoséria síce získala „bojové jazvy“ v podobe korózie, no technika sa nezľakla ani jednej búrky a odviezla ovce aj farmára vždy kam bolo treba.
Ako dosiahnuť milión km? Štýlom jazdy a servisom
Jómundur priznáva, že motor nikdy „nepretočil“ cez 3000 ot./min. a na výmenu oleja si dával pozor – používal kvalitný olej, ktorý menil približne po 30-tisíc kilometroch. „Octavka si pýtala len bežné servisné zásahy. Dbajte na tlmiče, chladič aj brzdy,“ radí dnes ostatným vodičom. Vozidlo zvládalo dlhé trasy na Islande, najdlhšia jednorazová jazda merala okolo 1000 km.
Miliónová hranica a záverečný osud
Čo sa stalo po milióne? Tachometer sa jednoducho zastavil na šiestich deviatkach – limit prístroja, ktorý však neznamená pre Octaviu ani pre farmára koniec. Jómundur si kúpil novú Škodu Octavia, starú poslal zaslúžene na dôchodok. Dnes slúži ako učebný materiál na strednej škole v Reykjavíku, kde pomáha novým generáciám študentov spoznávať tajomstvá automobilovej mechaniky. Takže jej príbeh pokračuje, len v inej „školskej“ roli.