Príbeh Octavie Scout sa začal písať v roku 2007 a pokračovať bude aj so 4. generáciou novej Octavie. Oproti nej je Scout robustnejší, má väčšiu svetlú výšku, pohon všetkých kolies v základe a jemne offroadový vzhľad, vďaka ktorému si ho s klasickou Octaviou nepomýlite. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Väčší oproti predchodcovi

Nová Octavia 4 Scout má oproti svojmu predchodcovi nielen priestrannejší interiér, ale aj väčšiu svetlú výšku o 15 mm a auto je aj o 16 mm dlhšie (4 703 mm). O tom, že Scout medzigeneračne narástol, hovorí aj batožinový priestor. Ten je väčší o 30 l, čo znamená, že celkový objem kufra je 640 l. Nový Scout je po prvýkrát možné vybaviť aj Matrix-LED svetlometmi, ktoré umožňujú jazdu so zapnutými diaľkovými svetlami bez oslnenia protiidúcich áut. 

Robustný vzhľad

Scout pôsobí vzhľadovo robustne, čo podtrháva aj špecificky tvarovaný predný a zadný nárazník, ktorých spodné časti sú v striebornej matnej farbe. Nechýba ani množstvo čiernych plastových prvkov, ako lemy blatníkov, prahov či časti nárazníku, ktoré majú ochrániť karosériu pred poškodením. Okrem toho dodávajú Scoutu osobitý vzhľad a jasne ho odlišujú od klasickej Octavie. Exteriér dopĺňa „hliníkový dizajn“ predného a zadného difúzora, strešného nosiča či lišty okolo bočných okien. V základe auto jazdí na 18″ kolesách z ľahkej liatiny, pričom doplnkom sú 19″ kolesá Manaslu, rovnako z ľahkej liatiny. Scout je v základe vybavený aj Top LED zadnými svetlami, elektricky ovládaným kufrom s virtuálnym pedálom či jazdnou funkciou Off-road.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V ponuke nájdeme benzín aj diesel

S novou Octaviou Scout má premiéru aj motor novej generácie 2,0 TDI EVO, ktorý dodáva výkon 147 kW (200 k) s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Je to zároveň najsilnejší agregát ponúkaný pre tento modelový rad. Najvýkonnejším benzínovým variantom je motor 2,0 TSI so 140 kW (190 k). Ako TSI, tak aj TDI sú dispozícii len so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom 4x4, ktorý využíva Haldex. Prvýkrát je však Scout k dispozícii aj len s predným náhonom.

Priestrannejší interiér

Interiér nového Scoutu je nielen priestranný, ale podľa mňa aj veľmi pekný a má snáď len jednu chybičku krásy. Nová prístrojová doska je modulárna a usporiadaná do niekoľkých úrovní, pričom oku neunikne veľmi zaujímave obloženie drevom. To však vôbec neladí s LED pásom tiahnúcim sa pozdĺž celej prístrojovky. Trochu to na mňa pôsobí, ako keby ste si do chalupy namontovali disko guľu. Stredu prístrojovej dosky dominuje 10″ dotykový displej infotainmentu, ktorý v sebe zahŕňa aj navigáciu či digitálnu asistentku Lauru. Nechýba ani nový dvojramenný volant, ktorý bol predstavený pri klasickej Octavii, pričom jedno rameno navyše je za príplatok. Sedačky sú potiahnuté trojvrstvovou tkaninou ThermoFlux, ktorá ma veľmi dobrú priedušnosť a na prednom rade sedadiel nájdeme aj vyšité logo Scout. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nová Škoda Octavia 4 Scout bude mať svetovú premiéru na začiatku júla 2020, kde by sme sa mali dozvedieť ešte podrobnejšie informácie, pravdepodobne aj cenu.    

Zdroj: tlačová správa