BMW i8 od začiatku predaja v roku 2014 pôsobilo ako z iného milénia. Futuristický tvar znamenal náležitú pozornosť. Roadster v tomto bude ešte výraznejší, do hora otvárajúce sa dvere na vozidle bez strechy zaručene zaujmú už z diaľky.
BMW i8 Roadster je voči kupé ťažšie len o 60 kg.
Nápis Roadster vám napovie, do akého vozidla práve nasadáte.
Roadster dostal plátennú strechu, ktorú dokážete zložiť a opäť zatvoriť za 15 sekúnd. To všetko až do rýchlosti 50 km/h. Pri spustenej streche je zadné okno o 30 mm vyššie a slúži tak aj ako štít proti prievanu. Aj vďaka skladnosti strechy máte k dispozícii za sedadlami ešte takmer 100 l priestoru pre batožinu. Dizajn vozidla sa voči kupé veľmi nezmenil. Na C-stĺpiku nájdeme nápis Coupe alebo Roadster, asi aby ste sa nepomýlili, do čoho nastupujete. Pohotovostná hmotnosť voči kupé príliš nenarástla, z 1 535 kg na 1 595 kg.
Za zadnými sedadlami je známy trojvalec, ktorý v slabších prevedeniach poháňa aj také BMW 1 alebo 3.
Zmeny sú však v pohonnom systéme. Pre i8 (Coupe aj Roadster) vynovili lítium-iónový akumulátor, ktorý je umiestnený pre čo najlepšie rozloženie hmotnosti v strede podvozka. Kapacita je zvýšená na 34 Ah a výkon elektromotora poskočil tiež o 9 kW (12 k) na 105 kW (143 k). Krútiaci moment elektromotora je 250 Nm.
Dojazd v elektro režime maximálne 53 km
K tomu sa pridáva trojvalcový 1,5 liter, ktorý produkuje 170 kW (231 k) a 320 Nm. Novinkou je použitie filtra na pevné častice. Celkový systémový výkon je až 275 kW (374 k). Na výlučne elektrický režim pôjde i8 Coupe aj Roadster maximálne 105 km/h (v režime eDrive až 120 km/h) a prejde 55 km (Coupe) respektíve 53 km (Roadster).
Dynamické parametre aj napriek zvýšenému výkonu elektromotora zostali pri kupéčku rovnaké. Na 100-ke ste tak za 4,4 sekundy, roadster potrebuje o 0,2 sekundy viac. Maximálka je samozrejme elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pohon všetkých kolies zabezpečuje vpredu elektromotor a vzadu spaľovací motor. Pre roadster vyvinuli tiež nový dizajn 20-palcových diskov.
Dohora otvárajúce sa bezrámové dvere rozhodne zaujmú všade, kde sa i8 Roadster objaví.
Bohatá príplatková výbava zahŕňa aj laserové svetlomety, s ktorými prišla i8-mička v roku 2014 ako prvá. Na roadster si však budete musieť počkať. Prvé kusy si budete môcť kúpiť v priebehu mája 2018. Základná cena by mala byť na úrovni okolo 140-tisíc eur.
Zdroj foto: BMW