Súčasná M2 bola predstavená koncom roka 2022 a na trh ju BMW uviedlo v apríli 2023. Už úvodná verzia (bez prívlastkov) prekonala s výkonom 460 koní predchádzajúce vrcholné prevedenie CS o 10 koní a preto bolo zrejmé, že ďalšie varianty budú len posilňovať.
Asi málokto čakal, že automobilka pustí najsilnejšiu M2 CS až do teritória najsilnejších M4, ale stalo sa to. BMW novinke nadelilo radovú šestku naladenú až na 530 koní pri 6250 ot, ktoré podporuje maximálny krútiaci moment 650 newtonmetrov od 2650 do 5730 ot.
Bez manuálu
Horšiu správu máme, pokiaľ ide o prevodovku, respektíve vašu záľubu v troch pedáloch a klasickým radením. M2 CS manuál nedostala. Namiesto neho v aute pracuje osemstupňová automatická prevodovka M Steptronic, ktorá prenáša výkon prostredníctvom samosvorného diferenciálu na kolesá zadnej nápravy.
Napriek absencii systému xDrive dokáže kupé vystreliť z miesta na 100 km/h za 3,8 sekundy, teda o dve desatiny rýchlejšie ako štandardná M2 s výkonom 480 koní (+ 600 Nm) s automatom. Ešte väčšie zlepšenie by ste so stopkami namerali pri akcelerácii z 0 na 200 km/h, konkrétne až o 1,2 sekundy.
Štandardne cez 300
Zaujímavé tiež je, že M2 CS dostala v úvode spomínaný paket M Driver's v sérii, takže bez akýchkoľvek príplatkov vás auto pustí za hranicu 300 km/h.
Súčasťou základnej výbavy sú tiež kované disky, vpredu s priemerom 19 palcov, vzadu dvadsiatky. A dostanete k nim logicky aj pneumatiky v dvoch rozmeroch – 275/35 ZR19 a 285/30 ZR20. BMW konkrétnu značku gumy nespomína, len že si môžete objednať lepivejšie pneu na okruhy.
Karbón-keramika za príplatok
Brzdový systém je v sériovom prevedení zložený z oceľových kotúčov s hliníkovými stredmi, ale za doplatok vám BMW namontuje karbón-keramiku kombinovanú s červenými strmeňmi.
A ešte jedna vec poteší. Vďaka rozsiahlemu použitiu karbónu (strecha, vonkajšie kryty zrkadiel, difúzor, veko batožinového priestoru s integrovaným spojlerom typu „ducktail“, stredová konzola, sedadlá a ďalšie...) sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť M2 CS v porovnaní s M2 o 30 kilogramov, aj tak má ale pohotovostnú hmotnosť bez eurobalastu 1700 kg.
Slovenskú cenu novinky pre vás zatiaľ k dispozícii nemáme, poznáme však čísla z Nemecka, kde základná M2 stojí takmer rovnako ako u nás a vďaka tomu vieme, koľko by mala stáť M2 CS. Dáte za ňu 115 tisíc eur, teda o 37 500 eur viac ako za základné auto.
zdroj: BMW