Dlhoročný externý spolupracovník britského Autocaru – Greg Kable – opäť raz využil svoje kontakty v BMW a pokúsil sa dať dohromady najnovšie informácie o pripravovanej vrcholnej verzii päťkového radu. Čo sa mu podarilo zistiť?

Jeho informátori hovoria, že nový super-sedan dorazí na trh už v roku 2024 a spolu s nedávno predstaveným SUV XM bude patriť k „eMkovým“ modelom, ktoré prepriahnu z konvenčného pohonu na plug-in hybridnú techniku.

To samozrejme nie je výmysel BMW, ale snaha automobilky vyhovieť prísnym emisným limitom CO2, ktoré nepriamo pokutujú vysokú spotrebu. Nemci samozrejme potrebujú čo najnižšie čísla v rámci metodiky WLTP, dodatočná montáž batérie a elektromotora však okrem lepšej papierovej prevádzkovej efektivity prinesie aj zvýšenie výkonu a dynamiky.

V zákulisí sa hovorí o výkone „viac ako 700 koní“, Autocar ale uvádza, že elektromotor by mohol nakopnúť parametre novej M5 až o 200 koní a 300 Nm. A to v prípade zachovania vidlicového osemvalca S63 (s objemom 4,4 litra a dvomi turbami) znamená, že by siedma generácia tohto auta mala minimálne 800 koní a k tomu až 1000 newtonmetrov.

Pokiaľ ide o prídavný akumulátor, v prvých prototypoch bola údajne namontovaná lítiovo-iónová baterka zo súčasného BMW 545e xDrive, ktorá má kapacitu 12 kWh, čo je ekvivalent približne 6,5 litra benzínu. Uložená mala byť pod zadnými sedadlami, pracuje s napätím 354 voltov a zvládne AC nabíjačku s výkonom 11 kW, vôbec nie je ale isté, že sa dostane do sériovej M5. BMW totiž pracuje na novom výkonnejšom type článkov, ktorý by mal zvládnuť ultra-rýchle nabíjanie.

Nemenej zaujímavé tiež je, že synchrónny elektromotor (pochádzajúci z vlastného vývoja) nemá byť uložený medzi spaľovacím motorom a osemstupňovou automatickou prevodovkou, ale rovnako ako v prípade konkurenčného štvorvalcového Mercedesu-AMG C 63 S E Performance bude integrovaný do zadnej nápravy.

Presnú príčinu tohto riešenia nepoznáme, ale predpokladáme, že by jedným z dôvodov mohla byť tiež snaha udržať ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Nové BMW M5 si samozrejme ponechá systém xDrive, pričom aj v tomto prípade by mal mať vodič možnosť v niektorom z najostrejších režimov vypnúť prenos výkonu na predné kolesá, takže z rýchla päťka bude môcť byť v istých situáciách čistou zadokolkou.

Greg Kable nezabúda vo svojom článku ani na špekulácie, že by z M5 mal byť elektromobil, ako informovali niektoré médiá. Táto možnosť je podľa známeho dopisovateľa vylúčená, napriek tomu ale rýchla nová päťka na baterky dorazí. Pôjde ale o BMW i5 M60.