Odpoveď na túto otázku zatiaľ nepoznáme, už ale kvôli absencii ťažkej batérie v podlahe, prítomnosti spaľovacej jednotky pod prednou kapotou a tiež inému rozloženiu hmotnosti by sme očakávali, že benzín-elektrické prevedenie modelu CLA prejde samostatnými testami. Euro NCAP preto budeme pozorne sledovať, prípadne sa opýtame v Mercedese, zatiaľ ale pre vás máme výsledky elektrickej verzie.

Ochrana dospelých

Pri pohľade na grafické znázornenie výsledkov jednotlivých nárazových testov je zrejmé, že sadnúť si do CLA znamená cestovať v bezpečnom automobile.

Dobre, pri bočnom náraze na stĺp (čo je najnáročnejšia časť týchto skúšok) zaznamenali snímače na hrudníku vodiča hraničné hodnoty kompresie, je to však na hrane, kedy sa ešte dá povedať, že vozidlo stále je bezpečné.

Ostatné namerané parametre v zásade nestoja za reč, CLA vás podrží ako v bavlnke vo všetkých ostatných nasimulovaných scenároch, a ani v reálnej premávke by to nemala byť pri dopravnej nehode výnimka.

Ochrana detí

Žltá hlava figuríny simulujúcej 10-ročné dieťa pri bočnom náraze signalizuje mierne zvýšené hodnoty preťaženia, táto farba ale stále znamená, že nie je dôvod znepokojovať sa.

To dokazuje aj celkový výsledok 89 percent bodov v týchto skúškach, pričom drvivá väčšina z 11 stratených percent pripadá na mierne obmedzenie možností pri nákupe detských zádržných systémov. Povedané inak, do CLA síce nenamontujete úplne všetky sedačky dostupné na trhu, ale tie, ktoré sú pre Mercedes vhodné, namontujete rýchlo a bez problémov.

Ochrana chodcov

Stále nie je bežné, aby autá v tejto sekcii brali 93 percent zo všetkých dostupných bodov, Mercedesu CLA sa to však podarilo. Výsledky sú jedným slovom perfektné, s jednou malou výnimkou – hraničné výsledky komisári zaznamenali pri reakcii auta na simuláciu vybehnutia dieťaťa spoza zaparkovaného vozidla v nočných podmienkach, teda pri zhoršenej viditeľnosti.

Pokiaľ ide o ochranu chodcov a cyklistov pri zrážke, CLA je v tomto smere mierne nadpriemerné. Ukázalo sa, že predná časť Mercedesu je dostatočne poddajná, aby získala výborné hodnotenie. Mierne horšie výsledky zaznamenalo Euro NCAP v prípade prednej hrany kapoty a už obvyklým „podozrivým“ sú predné stĺpiky.

Asistenčné systémy

Celkovo 85 percent bodov v týchto skúškach, ale jedno zaváhanie sa predsa len objavilo. Nevyhovujúco podľa Euro NCAP dopadol scenár, pri ktorom sa k odbočujúcemu CLA v protismere čelne blížilo druhé vozidlo, nedokážeme vám však povedať, prečo komisári penalizovali Mercedes červenou.

V priloženom videu je táto situácia vidieť a musíme na obranu nemeckého sedanu dodať, že ku zrážke pri tejto simulácii nedošlo!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP