Francúzska novinka je postavená na známej platforme CMF-B, ktorú využíva Captur i Clio, ale v porovnaní s nimi Symbioz celkom podrástol. Má dĺžku 4413 mm, šírku 1797 mm, výšku 1575 mm a rázvor náprav 2638 milimetrov.

Týmito rozmermi zapadá medzi do medzery medzi modelmi Captur a Austral a Renault ho prezentuje ako „nový všestranný rodinný automobil“ a dokonca ho prirovnáva k prvému hatchbacku z roku 1965, Renaultu 16 a zároveň prvému veľkopriestorovému minivanu Espace z 80. rokov.

Francúzi skrátka chcú, aby sme nové meno vnímali v kontexte so známymi modelmi, vcelku logicky sa ale vyhýbajú spojeniu so Scenicom a Meganom, respektíve náznakom, že ide o ich alternatívu so spaľovacím motorom.

Pokiaľ ide o tie rodinné hodnoty, asi by vás mohlo zaujímať, že Symbioz má batožinový priestor s objemom 492 litrov, lenže zadná lavica je posuvná o 16 centimetrov v pozdĺžnom smere, takže ak chcete, môžete kufor zväčšiť jej odsunutím dopredu na 624 litrov.

Piate dvere sú ovládané elektricky a ak toho miesta potrebujete viac, sklopením zadných sedadiel zväčšíte kufor až na 1582 litrov. V interiéri potom nájdete ďalšie odkladacie priestory a schránky s objemom takmer 25 litrov a k nim máte dva konektory typu USB-C, vo vyšších výbavách indukčnú nabíjačku, ale tiež panoramatické strešné okno Solarbay s technológiou AmpliSky, teda elektricky nastaviteľnou mierou priehľadnosti v štyroch stupňoch.

Vodič má pred sebou známu techniku i dizajn, teda digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a vertikálne natočený 10,4-palcový dotykový displej s multimediálnym systémom Open R link s integrovanými službami Google, ktorý je založený na Android Automotive 12.

Z príplatkových položiek stojí za zmienku hi-fi systém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi, v ktorom má opäť prsty známy hudobník Jean-Michel Jarre a nechýba ani ambientné diódové osvetlenie so 48 farbami.

Len jeden motor

Naopak žiadne možnosti voľby Renault zákazníkom nedáva v prípade pohonu. Jedinou možnosťou je v tejto chvíli hybridný pohon E-Tech 145 s benzínovou jedna-šestkou s výkonom 94 koní, ktorej asistuje dvojica elektromotorov, presnejšie povedané jedna klasická elektrická jednotka naladená na 49 koní a štartér-generátor, ktorý pridáva 24 koní.

Systémovo dostanete 145 koní a k tomu malú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 1,2 kilowatthodiny. Renault hovorí, že táto zostava je schopná (pri pohotovostnej hmotnosti „necelých 1500 kg“) jazdiť v priemere za 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov.

A uvedenie na trh? Nový Renault Symbioz by sa mal u predajcov objaviť v priebehu jesene, potom vám sprostredkujeme aj jeho ceny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov

zdroj: Renault