Na internete minulý rok kolovali správy o možnom hybride pre nový Golf GTI. Elektromotor mal pomôcť zvýšiť maximálny výkon a znížiť spotrebu. No podľa súčasného predsedu predstavenstva VW Herberta Diessa by Golf GTI mal prísť s bežným spaľovacím motorom.

Základom by mala byť verzia s približne 185 kW (252 k), výkonnejší variant s prívlastkom TCR by mal dosahovať 210 kW (286 k). Očakáva sa, samozrejme, 6-stupňový manuál, nebude však chýbať ani 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Pre verziu TCR predpokladajú zrýchlenie na 100 km/h za menej ako 6 sekúnd.

A čo bude s hybridnými verziami? Na tie nezanevreli. Volkswagen plánuje spojenie mild hybridu (48 V systému) so zážihovým 1,5-litrovým štvorvalcom TSI, prípadne so vznetovým dvojlitrom TDI. V oboch prípadoch by mala klesnúť spotreba, nárast výkonu sa až tak veľmi nepredpokladá.

Novinku síce predstavia až budúci rok, avšak už tento rok budú fotografovia zachytávať testovacie kúsky rôzne po Európe a aj na Nürburgringu. Voči bežnej verzii dostane GTI opäť športovejší podvozok a odlišný exteriér. Konkurencia je v tejto triede už veľmi silná a tak Volkswagen nebude môcť nechať nič na náhodu.

Zdroj foto: topspeed.com

Zdroj: carbuzz, slashgear