Porsche patrí k zástancom takzvanej dekarbonizácie automobilového priemyslu, čo nedávno potvrdili aj slová šéfa automobilky Olivera Blumea, ktorý sa vyjadril na margo možnej výnimky zo zákazu spaľovacích motorov pre talianskych výrobcov superšportov. Podľa neho by bolo udelenie výnimky chybou a v otázke zníženia emisií CO2 musí podľa neho každý prispieť svojou časťou, čo Porsche rozhodne robí. Vyvíja totiž syntetické palivo eFuel, ktoré by popri elektrifikácii a vodíkovej technológii mohlo byť podľa Nemcov súčasťou riešenia v otázke znižovania emisii. Porsche zároveň verí, že dané palivo by mohlo oddialiť koniec spaľovacích motorov, čo je miestami trochu v kontraste s tým, čo hovorí samotný Oliver Blume. 

Začalo sa s výstavbou továrne

Projekt syntetického paliva eFuel začína naberať na obrátkach. Porsche totiž oznámilo, že začalo s výstavbou továrne v Čile, kde bude toto palivo vyrábať. Automobilka na tomto projekte spolupracuje s nemeckou spoločnosťou Siemens, pričom objem produkcie má byť v priebehu nasledujúcich piatich rokov exponenciálny. V roku 2022 sa očakáva produkcia približne 130 tísic litrov ročne, do roku 2026 to však malo byť až 550 miliónov litrov ročne. 

Priemyselný podnik na výrobu syntetického paliva má byť postavený v tejto pustine.

Spočiatku bude Porsche využívať palivo eFuel len pre interné účely, konkrétne vo svojich pretekárskych špeciáloch. Z dlhodobého hľadiska však automobilka plánuje svoje syntetické palivo predávať aj spotrebiteľom. Ich aktuálne portfólio so spaľovacími motormi by totiž nepotrebovalo žiadne modifikácie a mohlo by využívať nové syntetické palivo eFuel, čo je potešujúca správa najmä pre majiteľov týchto vozidiel. Podľa Porsche by použitie paliva eFuel malo prispieť až k 90-% zníženiu emisii CO2 v spaľovacích motoroch. 

Či syntetické palivá prerazia na trhu, je zatiaľ otázne. Porsche samozrejme verí, že daná technológia bude hrať v budúcnosti dôležitú rolu a plánuje do tohto projektu investovať nielen značné množstvo času, ale aj financií, čo továreň v Čile jasne dokazuje. Masívny prechod k elektromobilom sa zatiaľ javí ako iracionálny a vlastne aj nereálny. Syntetické palivá by preto mohli byť cestou, aj keď určite bude záležať na ich cene.

Zdroj, foto: Porsche