Nepridávam často články s konkrétnymi autami na predaj. Tu však spravím výnimku. BMW generácie E34 je už dnes cenený youngtimer, respektíve veterán. Prvé 4 roky vyrobených áut už majú nárok na historické značky a teda aj ich hodnota stúpa. Ale pozor, týka sa to nezbastlených, nepotunených, len pôvodných áut, či už v nádhernom neporušenom stave, alebo po rozsiahlej renovácii.

Autá, ktoré mali bežne cez 300 tisíc km, boli z hľadiska zberateľskej hodnoty takmer bezcenné (obrazne povedané). Už auto s nájazdom cez 200 tisíc km je pre zberateľa nezaujímavé. Ak si všimnete tie luxusnejšie burzy klasických áut, takmer všetky majú hodnotu najazdených km s 5-miestnym údajom.

Sedan má športový paket Nürburgring, ten bol od poslednej modernizácie v 1994 už sériovo.

Avšak už ani toto dogma, ak to tak môžeme nazvať, na trhu starých áut prestáva platiť. Za mňa by som to poukázal na tomto príklade inzerovaného BMW M5 generácie E34. Je totiž na predaj za nemalých 55 tisíc eur. Určite znalci podotknú, že ide o najvyššie auto v hierarchii, teda model M5, vyrobený v posledný modelový rok.

Jeden zo 404 vyrobených kusov

K tomu je to jeden z 404 postavených kusov so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá v máji 1995 nahradila dovtedy používaný 5kvalt. A aj keď toto všetko spojíte dokopy, stále budem tvrdiť, že je cena tohto BMW už skutočne cez čiaru. Mám k tomu niekoľko argumentov, s ktorými môžete, ale aj nemusíte súhlasiť.

Ide síce o model s raritnou prevodovkou, avšak 404 vyrobených áut nie je až tak malé číslo. Vozidlo nemá žiaden príplatkový prvok z programu Individual a v konečnom dôsledku je M5 v zrýchlení len o málo lepšia, ako veľká V8 v podobe 540i. Tá totiž s M5 zdieľa tú istú prevodovku. K tomu tu nemáme až tak málo najazdených km, prakticky 150 tisíc km nie je absolútne zberateľské číslo, ktoré by automobil posunulo do vyhrievanej garáže bez možnosti víkendových radovánok.

Súhlasím, môžete oponovať tým, že jedna strana je auto predávať a druhá aj reálne ho predať. Avšak pred 5 rokmi by ste podobnú M5 s rovnakými parametrami našli bežne na predaj za polovičnú sumu. Takže súhlasíte? Ceny starých áut rastú do oblohy? Alebo by podľa vás mala stáť ešte viac? Vyjadrite sa v diskusii.