Nová Toyota Yaris je opäť veľmi pokrokovým autom. Konštruktéri ju postavili na úplne novej podlahovej platforme GA-B, takže mali voľné ruky a o 10 mm zmenšili jej celkovú dĺžku, o 50 mm zväčšili jej šírku, o 57 mm roztiahli rozchody a zmenšili previsy na oboch stranách (čo im zasa dovolilo zväčšiť rázvor kolies). Výsledkom úprav je omnoho športovejší vzhľad, iné proporcie, viac pevnosti a väčší vnútorný proestor. Ako sa to všetko prejaví v praktickej premávke, zistím počas týždňa. Teším sa najmä na jej jazdné vlastnosti, zaujíma ma najmä, ako si konštruktéri pri ladení podvozka poradili s ťažším hybridným pohonom. Testované auto totiž poháňa štvrtá generácia hybridného pohonu Hybrid Dynamic Force s celkovým výkonom 116 koní.

Testovaný kus je vo verzii 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 e-CVT hybrid Premiere Edition za 19 990 eur. Krásny červený korálový lak s čiernou strechou je príplatková záležitosť (+ 450 eur).

Tri valce a viac efektivity

Pod prednou kapotou testovaného auta je benzínový trojvalec a elektromotor, ktoré spolu dávajú výstupný výkon 85 kW (116 k), malú Toyotu rozbehnú z 0 na 100 km/h za 9,7 s a dosiahnu max. rýchlosť 175 km/h (do 130 km/h je vraj auto schopné jazdy len na elektrický pohon). Uvidíme, ako sa pohon prejaví počas týždňa, už teraz však viem, že je reálne úsporný. Klasickú kombinovanú trasu z Banskej Bystrice do Revúcej (85 km úsek na ceste z Bratislavy domov do Revúcej) zvládol hybridný Yaris za 3,9 l/100 km, čo je prakticky fabrikou udávaná kombinovaná spotreba. Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii pod článkom.

Tento konkrétny kus má prevádzkovú hmotnosť 1165 kg. Dokonca môže ťahať aj príves, jeho hmotnosť však nesmie prekročiť hmotnosť 450 kg. Odnímateľné ťažné zariadenie aj so zadným nosičom pre 2 bicykle vám Toyota dodá za 900 eur.

Testovaná Toyota jazdí na zimných pneumatikách Nokian WR Snowproof P 205/45 R 17.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov