BMW v tomto trende samozrejme nie je ojedinelé. Pozrite sa napríklad na taký Mercedes-Benz  s jeho technológiou nazvanou MBUX Hyperscreen. Ide o tri displeje schované pod jedným obrovským krycím sklom, ktoré sa tiahne od ľavých dverí k pravým a nájdete ho v novom elektromobile EQS. Mníchov práve tomuto riešeniu kontroval až 31-palcovou obrazovkou pod stropom, umiestneným za prednými sedadlami v novej i7 a 7.

Napriek tomu Matthias Junghanns v jednej diskusii prezradil, čo si o tomto trende myslí. Podľa neho sa „vojna obrazoviek“ stane minulosťou. Automobilky jednoducho v budúcnosti prídu s displejmi, ktoré budú skryté a objavia sa len v nutných prípadoch. Tým pravdepodobne nemal na mysli len elektricky ovládané LCD, ktoré elektromotor zasunie do palubnej dosky. Automobilky v spolupráci s dodávateľmi už predstavili technológiu schopnú premietať obrazy na takmer akúkoľvek plochu a informácie sa zobrazia len vo chvíli, keď budete niečo skutočne potrebovať.

Miesto obrazovky výhľad z okna

Zároveň nás v debate zaujala jedna zaujímavá poznámka, s ktorou nemôžeme nesúhlasiť. Junghanns podotkol, že väčšina z nás predsa cestuje v aute a obvykle si viac užíva výhľad ako pohľad na obrazovky. V tomto mu musíme dať skutočne za pravdu a dodať, že okrem toho, že displeje vyžadujú až príliš veľa pozornosti, narušujú koncentráciu a tým môžu byť teoreticky nebezpečné, tu máme predsa nádherné scenérie, ktoré stoja za to. Mnoho ľudí jazdí na výlety autom schválne a užíva si už samotnú cestu. To všetko je spojené práve s výhľadmi, ktoré nám obrazovka nikdy nenahradí. Čo si o tom myslíte vy?

Zdroj: motor1.com