S prvým elektrickým modelom Porsche viac menej zaútočilo aj proti Tesle, i keď to sama automobilka netvrdí, ba priam vyvracia. Kto však ponúkne veľkosériový elektromobil s takými dynamickými parametrami a vyrovná sa Tesle?

Späť však k základnej verzii. Tá bude k dispozícii s dvomi verziami akumulátorov, buď Performance alebo Performance Plus. So slabším akumulátorom budete mať k 390 kW (530 k), so silnejším 420 kW (571 k). Základná batéria má pritom kapacitu 79,2 kWh, Performance Plus dokonca 93,4 kWh.

I keď je maximálny výkon odlišný, akcelerujú oba modely na 100 km/h za rovnaké 4 sekundy. Maximálna rýchlosť je taktiež v oboch prípadoch 250 km/h. Dojazd slabšej verzie bude podľa WLTP do 407 km, silnejšia do 463 km, teda najviac zo všetkých modelov Taycan. Maximálny výkon nabíjania je pre Performance akumulátor 225 kW, pre Performance Plus 270 kW.

Pohon všetkých kolies zabezpečujú 2 elektromotory, každý na jednej náprave. Priemer predných brzdových kotúčov je 360 mm, vzadu 358 mm. Vpredu dostanete 6-piestikové strmene, vzadu budú 4-piestikové. Sériovo dodávaný vzduchový podvozok zabezpečí komfort aj na dlhších cestách.

Taycan 4S stojí na 19-palcových diskoch, odlišný je od verzie Turbo a Turbo S aj iný predný nárazník alebo zadný difúzor. LED štandardné svetlomety dopĺňajú zas čiastočne kožené sedadlá, interiér však môže byť vyrobený aj z recyklovateľných materiálov. K dealerom sa základný Taycan dostane v januári 2020 s cenou začínajúcou na 105 607 eur (v Nemecku).

Zdroj foto: Porsche