Testy nových modelov by mali byť vždy precízne a náročné. Výrobca predsa musí zabezpečiť, že auto zvládne rôzne podmienky od horúcich oblastí Afriky alebo Austrálie až po chladné oblasti Severnej Ameriky a Ruska. A elektromobily nebudú výnimkou.

Nové BMW iX3 by malo prísť na trh už budúci rok.

Okrem SAV novinky BMW iX3, ktorá má prísť do predaja už budúci rok, sa testov zúčastnili aj modely i4 a iNEXT. Tieto dve by mali prísť na trh o rok neskôr, teda v 2021. BMW iX3 má mať dojazd podľa novej normy WLTP až 400 km, čo je vcelku dostatočná hodnota. K tomu BMW i4 by malo prísť s dojazdom podľa normy WLTP až cez 600 km. Predbežné správy pritom hovoria o zrýchlení na 100 km/h za menej ako 4 sekundy a maximálna rýchlosť cez 200 km/h.

Poslednou novinkou je model iNEXT, ktorý je aspoň pre mňa dizajnovo úplne mimo BMW. Na druhej strane, na trh má prísť s automatizovanou jazdou na úrovni 3. A čo konkrétne na všetkých troch autách testovali? Jednoznačne elektrickú sústavu, ktorá musí zvládať teploty blízke -40 °C.

K tomu testovali aj činnosť podvozka alebo odpruženia a vnútornú klímu. Keďže elektromobil môže mať v zime problémy s akumulátorom a tiež kúrenie odoberá množstvo energie, to všetko museli testovací jazdci za polárnym kruhom pri švédskom meste Arjeplog otestovať. Uvidíme, ako to modely zvládnu v reálnom svete, už budúci rok to budú môcť vyskúšať prví novinári na modeli iX3.

Zdroj foto: BMW