Čo sa zmenilo?
Rozdiel, ktorý si pravdepodobne všimnete ako prvý, je preusporiadaná predná časť vozidla. Predné hmlovky sú preč zo všetkých troch stupňov výbavy. Vylepšené LED svetlomety totiž zabezpečujú dostatočnú viditeľnosť za každých podmienok.
Cez týždeň ninja, cez víkend samuraj
Červená metalíza Premium Crystal Red je krásna. Svedčí autu najviac z celej palety a príplatok 820 € stojí za každý cent. Napriek tomu by som si osobne vybral radšej nenápadnú čiernu perleť Crystal Black. Tá sa totiž výborne hodí k novému minimalistickejšiemu dizajnu, ktorý sa ešte viac priblížil európskym autám. Podvozok nie je prehnane tvrdý ani nepláva, neskáče a so žehlením bežných nerovností si poradí.
Cez týždeň môžete jazdiť na pracovné stretnutia v saku a poltopánkach, vychutnávať si audiosystém Bose s 12 reproduktormi (výbava Advance), budete mať kombinovanú spotrebu 5 L / 100 km a nenápadne sa prepletiete premávkou ako ninja bez zbytočného priťahovania pohľadov.
Cez víkendy oceníte veľmi slušný kombinovaný výkon (143+184 koní). Podrží vás dobre naladený podvozok a pneumatiky Michelin Pilot Sport. Rozmer 235/40 ZR18 ste v minulosti našli na väčších manažérskych sedanoch. Teraz je tu a zaručí trakciu, na ktorú sa môžete spoľahnúť.
V piatok popoludní opustíte mesto, dostanete sa napríklad na Pezinskú Babu a prebudí sa vo vás športové ja, ktoré opäť dostane chuť vytáčať motor až po obmedzovač, rezať zákruty a ako samuraj si trúfne postaviť sa aj proti drahším autám s väčšími motormi.
Nový Civic maskuje hmotnosť (1445-1502 kg v závislosti od stupňa výbavy) veľmi slušne a rovnako slušný je aj zvuk 2-litrového motora, ktorý vychádza výhradne spod kapoty, z výfuku a nie z reproduktorov. Vo volante cítiť príjemnú spätnú väzbu a riadenie je predvídavo čitateľné.
Interiér spája moderné s nadčasovým
Prístrojová doska, volant aj stredový tunel pôsobia minimalisticky, nemajú zbytočné výstrelky a budú vyzerať dobre aj po rokoch. Volant je trojramenný, okrúhly, bez nezmyselného sploštenia naspodku a hrúbka venca je tak akurát. Nechýba vyhrievanie, multifunkčné ovládanie ani výškové či pozdĺžne nastavovanie.
Také tenučké A-stĺpiky, aké má Civic, sa už v dnešnej dobe nevidia. Zároveň spoza volantu presne vidíte, kde končia predné blatníky. To znamená, že máte perfektný výhľad z vozidla. Čierna stropnica je štandardom vo všetkých troch výbavách.
Batožinový priestor nie je rekordmanom kategórie, ale keďže ide o liftback, vstupný otvor a celková využiteľnosť je veľmi slušná.
Jediné, čo by mi v Civicu v koži chýbalo, je odvetrávanie sedadiel, ktoré nie je k dispozícii ani za príplatok.
Modernizovaná Honda Civic nie je drahšia, práve naopak!
Človek by čakal, že s novým faceliftom prídu nové ceny, a to vyššie, no opak je pravdou. Facelift išiel s cenami dole a prví zákazníci dokonca majú do Silvestra možnosť využiť bonus 3000 €. Napriek tomu je Civic, ako japonské auto, v ťažkej pozícii. U konkurencie možno máte za rovnakú alebo nižšiu cenu získať „väčší kus auta“, no je na vás, aby ste zvážili, či potrebujete väčšinu roka „voziť vzduch“ v rekordne veľkom kufri alebo radšej uprednostníte návrat ku koreňom a pôžitok z jazdy, ktorý sa z moderných áut čím ďalej rýchlejšie vytráca a aspoň trochu sa odlíšite od väčšiny okolia.