Zmena má jednoduchý dôvod. Model sa chce definitívne „odtrhnúť“ od pôvodu a preto na karosérii ani v interiéri nenájdeme jediný znak, odkazujúci na Citroën. Z tohto dôvodu sa musela zmeniť hlavne predná maska, v ktorej donedávna dominoval veľký dvojitý šíp. Nová maska má tvar šesťuholníka a v strede logo DS. Menšou zmenou prešiel aj predný nárazník a nové sú xenónové svetlomety s LEDkami pre denné svietenie a hliníkové disky. V zadnej časti sa odohrali len malé zmeny v podobe prepracovanej optiky svetiel a minimálne upravených chrómových koncoviek výfuku. To je zo zmien v exteriéri všetko, presuňme sa do interiéru.

Najväčšou zmenou je nový farebný dotykový displej, ktorý ponúka prístup k navigácii a hudbe a vďaka nemu prišiel interiér až o 12 tlačidiel, čo pomohlo k lepšej ergonómii. Displej ponúka aj novinku zvanú Mirror Screen, čo je technológia, ktorá so spomínaným displejom spáruje váš smartphone a zobrazí na ňom jeho obraz. O komfort sa postarajú príplatkové sedadlá s pamäťami a masážnou funkciou, dvojzónová automatická klimatizácia alebo kvalitný audiosystém Denon. Treba povedať, že interiér pôsobí stále aj po rokoch futuristickým, originálnym a elegantným dojmom. Ani v bezpečnosti DS 5 nezaostáva. K dispozícii je sledovanie mŕtveho uhlu, varovanie pred opustením jazdného pruhu, protišmykový systém, natáčacie svetlomety s funkciou prisvetlenia do zákruty a automatickým prepínaním diaľkových svetiel alebo asistent rozjazdu do kopca, či zadná parkovacia kamera a head-up displej. Chýbať nebude ani Connect Box s paketom SOS & Assistance, umožňujúci automatické núdzové a asistenčné volanie s lokalizáciou vozu v prípade poruchy alebo nehody.

V oblasti motorov môžeme očakávať zatiaľ iba jeden benzínový motor 1.6 THP s výkonom 165 koní ponúkaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Výrobca sľubuje nižšiu kombinovanú spotrebu oproti súčasnej verzii a to 5,9 l/100km. K záveru roku dostane tento agregát silnejšiu verziu, ktorá bude mať až 210 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. To je ale z benzínových motorov všetko.

Pre milovníkov nafty je pripravený dvojlitrový štvorvalec, naladený na 120, 150 alebo 180 koní. Prvé dva budú k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a najsilnejšia verzia dostane automat s rovnakým počtom stupňov. Spotreba sa má u týchto motorov pohybovať od 3,8 l/100km do 4,4 l/100km. Ešte menšiu spotrebu sľubuje hybrid v kombinácii s naftovým motorom, pohonom 4x4 a výkonom 200 koní, ktorý umožní aj jazdu čisto na elektrinu. V meste sľubuje 3,1 l/100km a kombinovane 3,5 l/100km. Jazda na elektrický pohon po meste k nižšej spotrebe rozhodne pomôže, no sľubovaná spotreba bude podľa mňa nereálna. Všetko bude ale závisieť od štýlu jazdy, samozrejme. V prípade potreby a športovej jazdy vie systém rozdeliť silu medzi prednú aj zadnú nápravu.

A nakoniec jedna informácia, ktorá je trochu sklamaním. V redakčnom teste sme Citroënu DS5 vyčítali zlé filtrovanie nerovností a podvozok, ktorý nebol na pohodlnú ani športovú jazdu. Jednoducho nám chýbal hydraulický podvozok ako v C5. Novinka sľubuje komfortnejší podvozok s novými tlmičmi, ktoré vraj umožňujú lepšie tlmiť nerovnosti, znižujú otrasy a vibrácie. Uvidíme, ako v skutočnosti, no absenciu hydraulického pruženia považujem už teraz za nedostatok. K vlajkovej lodi by sa hodil.