Kabriolety na Slovensku veľký úspech nemajú, niektorí ľudia tvrdia, že je to dané počasím. Pohľad do susedného Rakúska, alebo upršanej Británie tento názor vyvracia. U nás si ľudia nezvykli na víkendové autá, alebo si ich z logických dôvodov nemôžu dovoliť a radšej sa vozia v praktickejších verziách. Kabriolety sú predsa nepraktické a palivo žerú neskutočným tempom. Alebo nie? Minimálne druhá časť už dávno neplatí. Posledné roky prinášajú automobilky stále častejšie aj naftové verzie kabrioletov. Prečo? Pretože to zákazníci chcú...

Podľa Opelu je nový diesel neskutočne tichý a doslova „šepkajúci“ (v marketingovom oddelení boli až príliš kreatívni). V skutočnosti vyprodukuje na voľnobehu 74 dB hluku.

Jeden z kabrioletov, ktorý ma pod kapotou diesel je aj Opel Cascada. Opel vie prečo to robí. Väčšina európskych zákazníkov totiž siahla práve po nafte. Opel mierne modernizoval naftový 2,0 litrový motor CDTI. Po novom má výkon 170 koní a 400 Nm. Oproti predchádzajúcej verzii tak posilnil o 5 koní a 50 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá 10,3 sekundy. Maximálna rýchlosť naftového kabria je 218 km/h. Priemerný apetít klesol z hodnoty 5,2 l/100km na 4,9 l/100 km. Inžinieri pracovali na zlepšení odozvy plynu a znížení hlučnosti. Podľa Opelu je nový diesel neskutočne tichý a je doslova „šepkajúci“. My sme ešte šepkajúci naftový 4-valec nepočuli, ale možno má Opel skryté fígle v rukáve (alebo mali v marketingovom oddelení až príliš kreatívny deň). Podľa tlačovej správy produkuje na voľnobehu hluk s hodnotou 74 dB.


Opel kombinuje naftový agregát s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Väčšina európskych zákazníkov siahne v Cascade po nafte

Opel neprináša len modernizovanú pohonnú jednotku, ale aj zmeny na palube. Koncom leta si môžete do Cascady zakúpiť aj systém OnStar, ktorý zahŕňa pripojenie k internetu cez sieť 4G LTE. Pripojenie cez LTE je 10x rýchlejšie ako cez staršiu sieť 3G. Opel tvrdí, že cez systém OnStar môžete pripojiť až sedem zariadení súčasne. 


Zdroj: autoevolution, tlačová správa