Head-up displej predstavili po prvýkrát už v roku 1988. Málo kto vie, že pionierom v tejto oblasti bola americká automobilka Oldsmobile s typom Cutlass Supreme. O veľké rozšírenie technológie sa postarala až automobilka BMW o dve dekády neskôr. Kým head-up displej si Nemci požičali od Američanov, ďalší asistenčný systém – rozšírenú realitu vyvíjajú vo vlastnej réžii.

 

Automobilka BMW dostala head-up displej k masám. Teraz prichádza s technológiou rozšírenej reality, ktorá dokáže napríklad dokresliť chýbajúce pruhy na ceste.

Rozšírená realita posunie navigovanie na úplne inú úroveň

Názov rozšírená realita znie ako z sci-fi filmu. Pre majiteľov radu 5 G30 to už sci-fi nebude. Práve nová päťka má prísť s technológiou rozšírenej reality. Čo to vlastne znamená? Rozšírená realita zobrazuje v zornom poli vodiča užitočné informácie o jazde. To predsa robí aj head-up displej, no novinka dokáže omnoho viac. Napríklad dokáže nakresliť chýbajúce čiary na cestu, pokiaľ tam nie sú (na Slovensku by to malo skvelé využitie). Systém dokáže ďalej zobraziť zostávajúcu vzdialenosť do cieľa, najbližšiu odbočku alebo dokonca aj prechod pre chodcov. Technológia rozšírenej reality je teda nadstavbou a rozšírením známeho head-up displeja. Systém využíva ako obrazovku celé čelné sklo!

Nové BMW 5 G30 bude technologicky vyspelejšie ako sedmička G11.

So systémom rozšírenej reality mal prísť už nový rad 7 G11. Vývoj zabral inžinierom viac času než očakávali. Nová päťka bude teda v tomto technologicky vyspelejšia, než vlajková loď z Mníchova. Okrem rozšírenej reality má prísť rad 5 G30 aj s Apple CarPlay a Android Auto. Za príplatok budú aj laserové svetlá. Tiež aj s autonómnym módom, ten má fungovať ale len nad rýchlosťou 80 km/h. Teda, pravdepodobne len na diaľniciach.


Môže sa zdať trochu čudné, že nová päťka príde s lepšími technológiami ako sedmička. Rovnakou cestou ide aj Mercedes, keď Éčko dokáže viac ako trieda S. V minulosti dávali výrobcovia to najlepšie do vlajkových lodí a až potom predstavili technológie v ďalších autách. V súčasnosti je však svet technológii omnoho rýchlejší a výrobca nemôže čakať 3-5 rokov na uvedenie nových technológii do praxe.

 

Zdroj: autoevolution