Všetko spustil dieselgate

Volkswagen Slovakia začal intenzívne pracovať na zvyšovaní efektivity vo všetkých závodoch pred dvomi rokmi. Bolo to jedno z kľúčových nariadení centrály, ktorá sa aj takto chcela vyrovnať s gigantickými následkami doposiaľ najväčšej automobilovej aféry dieselgate. Tá mala a má na najväčšieho výrobcu automobilov v Európe nedozierné následky. Aby to nie len značka Volkswagen, ale celý koncern prežili, boli nutné viaceré drastické opatrenia a nové postupy. Jednou z nespočetného množstva opatrení, zmien a nového smerovania boli aj jasné pokyny ako zmeniť fungovanie fabrík. S jasným cieľom posilniť konkurencieschopnosť a zabezpečiť budúcnosť podnikov. 

Slovenská fabrika zvládla 5 ročný plán opatrení za rok!

Zvýšenie efektivity závodov je zároveň jedným z hlavných cieľov stratégie značky Volkswagen pre produkciu a logistiku. Do roku 2025 majú byť všetky závody až o 30 % efektívnejšie. Bratislavskému závodu sa podarilo z veľkej časti naplniť tento cieľ už vlani. Téma bola súčasťou lokálnej stratégie, ktorá viedla k najväčšiemu úspechu spoločnosti minulého roka k získaniu výroby nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb. Tie so sebou prinesú investíciu do výšky 500 mil. eur.

„Už v roku 2019 sme silno šliapli na brzdu a začali znižovať náklady. Motivovali sme každého jednotlivca, aby nám v plnení tejto úlohy pomohol. Vlani sme pokračovali v rozbehnutých aktivitách, i napriek extrémne náročnej situácii spôsobenej epidémiou koronavírusu. Koronakríza nás však naučila, že už aj zdanlivo nepatrná zmena v návykoch môže priniesť významnú úsporu. Pri tejto príležitosti ďakujem všetkým kolegom a kolegyniam, vďaka ktorých nasadeniu a angažovanosti sme dokázali obhájiť prvenstvo aj v tomto mimoriadne ťažkom období. Oplatilo sa to a naše snahy priniesli ovocie v podobe nového projektu, ktorý zabezpečí stabilné pracovné miesta do n asledujúcich rokov,“ povedal Dr. Oliver Grünberg, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia. 

VW Slovensko každoročne interne súťaží s 15-timi závodmi

Bratislavský závod, ktorého kľúčovou oblasťou je výroba vozidiel piatich koncernových značiek, zvíťazil v silnej konkurencii ďalších 15 závodov značky Volkswagen. Vyhodnocovali sa štyri oblasti: efektivita, kvalita, ochrana životného prostredia a spokojnosť zamestnancov. K tomu sa pridalo úspešné nasadenie desiatich kľúčových projektov v rámci strategických oblastí produkcie a logistiky.

História závodu VW Bratislava

VW vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 6 miliónov vozidiel. Je pilierom slovenského exportu a zároveň jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v krajine. Volkswagen Slovakia je spolu so svojimi zamestnancami najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov. Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už vyše 4,5 miliardy eur. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii electric, Škoda Citigo a iV a Škoda Karoq. Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

Zdroj: VW.sk