Popularita veľkých SUV a crossoverov je nesporná. Vlani tvorili v EÚ viac ako polovicu všetkých registrácií nových áut. Samozreje deje sa tak aj na úkor tradičných sedanov či malých áut. Hyundai si uvedomuje, že zodvihnuté modely nie sú po chuti každému, a preto chce aj naďalej zachovať rôznorodosť svojho portfólia. Čo je rozumné, môže tým totiž pritiahnuť nových zákazníkov, a to najmä od výrobcov, ktorí sa rozhodli malé autá z ponuky vyradiť. 

i10, i20 a i30 prídu v novej generácii

Kórejská automobilka už potvrdila, že ostane verná modelom i10, i20 aj i30. Pre magazín Autocar to počas premiéry novej Kony potvrdil šéf európskeho zastúpenia značky Michael Cole. „Momentálne sa zaoberáme tým, čo sa bude diať z dlhodobého hľadiska pod Konou. Zatiaľ sú modely i10, i20 a i30 stále v našich plánoch, a to aj v ďalších generáciách. Nechceme prísť o žiadnych zákazníkov, takže musíme myslieť aj na tých, ktorí si kupujú i10, i20, i30,“ prezradil Cole.

Zároveň dodal, že ďalšou výzvou je vývoj menšieho elektromobilu. „Verím, že existuje trh pod modelom Kona a možno aj v tradičnejších karosárskych verziách, ako je napríklad hatchback. Je to skôr v našich úvahách, ako nevyhnutne v našom súčasnom dlhodobom pláne, ale pre európsky trh, o tom musíme uvažovať.“ 

Vstupný model na baterky by musel byť cenovo dostupný širšej skupine ľudí. Scenár, ktorý sa týka najmä Európy, kde by mal od roku 2035 prísť zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom. Či sa z typov i10, i20 a i30 stanú v budúcnosti elektromobily alebo ich nahradia nové modely, je nateraz otázne. No do spomínaného zákazu ostáva ešte takmer 12 rokov a stále nie je istý, takže uvedené autá na trhu určite ešte nejakú dobu ostanú.  

Zdroj: Autocar