Neustále sprísňovanie emisných noriem tlačí automobilky do výroby elektrických modelov. Niektoré už vývoj budúcich spaľovacích motorov celkom opustili, ďalšie sa na tento veľký krok chystajú. Hyundai sa mal tesne pred Vianocami pridať do prvej kategórie. Informoval o tom denník The Korea Economic Daily, ktorý sa odvoláva na svoje interné zdroje.

Hyundai údajne budúce aktivity s fosílnymi palivami ukončil 23. decembra, kedy dal zatvoriť svoje výskumné a vývojové centrum v Namyangu. V ňom pracovalo zhruba 12-tisíc ľudí. V ostatných rokoch stredisko viedol Albert Biermann, ktorému vďačíme za vznik divízie N. Svoju pozíciu tento špičkový konštruktér uprostred decembra nečakane opustil.

Aktuálne správy o zatvorení centra dávajú Biermannovmu odchodu nový rozmer. Jeho nástupca Park Chung-kook mal v e-maile adresovanom zamestnancom uviesť, že prechod na elektrický pohon je nevyhnutný. Hyundai sa naň aktuálne chce sústrediť vo svojom vývoji.

Automobilka to zatiaľ nepotvrdila ani nevyvrátila

Do oddelenia elektromobility sa má presunúť väčšina doterajších pracovníkov motorovej divízie, zostať má len hŕstka doterajších zamestnancov. Tí sa budú venovať úpravám existujúcich agregátov. Hyundai sa zatiaľ k týmto informáciám oficiálne nevyjadril, publikovanej takejto zásadnej správy však pravdepodobne nenechá bez odozvy.