Subaru WRX (predtým Impreza WRX) bolo snom azda každého, kto sa aspoň trochu zaujímal o motoršport. Agresívny športový dizajn, veľké nasávanie na kapote, modrá metalíza a zlaté disky. To bola kombinácia, z ktorej sa väčšine priaznivcov rýchlych kolies rozbúchalo srdce. Aj keď postupom času začalo WRX mierne strácať zo svojho jedinečného charakteru, stále je to auto ako žiadne iné. Piata generácia navyše so sebou priniesla aj zopár zmien, ako napríklad nový väčší a výkonnejší motor. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dizajnová podobnosť s predchodcom

Začnime však dizajnom nového WRX. Napriek tomu, že ide o úplne nové auto, podobnosť s predchodcom nezaprie a dizajnéri sa vydali skôr cestou evolúcie než revolúcie. Nechápte ma zle, zmeny tu určite nájdete. Piata generácia dostala napríklad nové LED svetlomety, ktoré zároveň reprezentujú nový svetelný podpis modelov Subaru.

Okrem toho disponuje nové WRX aj väčšou takzvanou hexagonálnou mriežkou chladiča či väčším nasávaním na kapote, ktoré je pre športový model WRX už roky typické. Čo sa týka zadnej časti, nájdete tu nielen nové svetlá ale aj nárazník. Tradíciou z posledných dvoch generácii sú štyri koncovky výfuku a inak tomu nie je ani tentoraz. Čo mi však naďalej chýba (tak ako v prípade 4. generácie), je absencia zadného spojleru, ktorý býval síce menší ako na vrcholných modeloch STi, avšak autu napriek tomu dodával istý šmrnc. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Nový motor

Zásadnou novinkou WRX je prítomnosť väčšieho motora. Objem preplňovaného 4-valcového boxera totiž narástol z 2,0 na 2,4 litra, pričom produkuje 202 kW (275 koní) a 349 Nm, čo boli kedysi hodnoty verzie STI. Agregát zároveň spolupracuje buď so 6-stupňovým manuálom alebo s 8-stupňovou prevodovkou CVT Subaru Performance Transmission. V oboch prípadoch novinka disponuje pohonom všetkých kolies. V prípade manuálu auto využíva centrálny diferenciál s viskóznou spojkou, zatiaľ čo verzia s CVT systém s variabilnou distribúciou krútiaceho momentu. 

Subaru WRX je zároveň po prvýkrát postavené na platforme Subaru Global Platform. Aj vďaka tomu sa konštruktérom podarilo dosiahnuť o 28 percent vyššiu celkovú torznú tuhosť a o 75 percent nárastla aj tuhosť uloženia ramien zavesenia. Autori taktiež znížili ťažisko a zadný stabilizátor už nie je uchytený na pomocnom ráme, ale priamo v karosérii. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V interiéri nájdete sedačky Recaro, ktoré však nie sú škrupinové. Dopĺňa ich zaujímavý volant s červeným prešívaním a veľký centrálny displej infotainmentu, ktorý slúži aj na ovládanie klimatizácie. Puristov potom určite potešia aspoň klasické analógové budíky prístrojového panela. 

Cenu zatiaľ nepoznáme, no keby aj áno, v Európe si musíme nechať zájsť chuť. Auto bude k dispozícii pravdepodobne len na americkom a ázijskom trhu. O to viac nás môže mrzieť, že s príchodom nového WRX sa začali šíriť správy aj o vrcholnom variante WRX STI, ktorý by mohol mať premiéru budúce leto.  

Zdroj, foto: Subaru