Pokiaľ zatočíte smerom k vozidlu, ktoré máte v slepom uhle, tak systém zasiahne do riadenia a predíde zrážke.
Volvo XC60 automatický vyhýbací manéver

Nový systém City Safe dokáže urobiť automatický vyhýbací manéver

Asistent s názvom City Safety sa dočká vylepšenia v podobe automatického vyhýbacieho manévra. V prípade, ak systém vyhodnotí, že brzdenie nestačí na zabránenie zrážky, môže aktivovať riadenie a vyhnúť sa prekážke. Systém bude fungovať v rýchlostiach od 50 do 100 km/h.


Volvo tvrdí, že pri navrhovaní bezpečnostných systémov vychádza z reálnych nehôd. Tie mimochodom experti značky skúmajú už od 70. rokov minulého storočia. Pri nehodách sa častokrát stáva, že vodič sa zľakne a zafixuje pritom pohľad na prekážku. Keď sa tak stane odvrátenie zrážky je takmer nemožné (auto vieme poslať len tým smerom kam sa pozeráme, väčšinou teda búrame priamo do prekážky aj keď by sme sa jej mohli vyhnúť). Automatický vyhýbací manéver teda môže zabrániť množstvu zrážok.

Volvo XC60 automatický vyhýbací manéver

Systém Oncoming Lane Mitigation (OLM) pomôže zabrániť čelnej zrážke s iným vozidlom

Volvo však dokáže omnoho viac. Systém Oncoming Lane Mitigation (OLM) vám pomôže zabrániť čelnej zrážke s iným vozidlom. Najskôr vás systém upozorní, že mierite do protismeru a ak nereagujete, automaticky zmení smer jazdy tak, aby nedošlo k zrážke. OLM funguje v tempe 60 – 140 km/h.


Ďalšou novinkou je vylepšené monitorovanie slepých uhlov zrkadiel. Pokiaľ zatočíte smerom k vozidlu, ktoré máte v slepom uhle, tak systém zasiahne do riadenia a predíde zrážke. Volvo chce novými asistentami eliminovať chyby vodičov. Automobilka je tak na pol ceste k autonómnym autám. Volvo chce naplniť víziu, podľa ktorej sa nikto vážne nezraní a neumrie v ich autách po roku 2020.

Volvo XC60 automatický vyhýbací manéver

Vylepšený asistent monitorovania slepého uhla dokáže zasiahnuť do riadenia a zabrániť zrážke

„So systémami na predchádzanie kolízií pracujeme roky a videli sme, aké sú efektívne. Vo Švédsku sme videli pokles pri nehodách s nedobrzdením zozadu na úrovni okolo 45 %, a to vďaka nášmu systému varujúcemu pred zrážkou s automatickým brzdením (AEB). S XC60 sme odhodlaní učiniť ďalší krok k zredukovaniu kolízií pridaním riadiacej podpory a ďalších asistenčných systémov,“ povedal šéf bezpečnostného centra Volva, Malin Ekholm.
 


Je viac než isté, že tieto vylepšenia dostanú neskôr aj autá série 90 (XC90, S90 a V90). Zatiaľ s nimi prichádza len novinka XC60.


Zdroj: autoevolution