Pred sebou máte najvýkonnejší a zároveň najrýchlejší sériový Golf GTI, ktorý kedy Volkswagen postavil. Zároveň je to absolútne najrýchlejšie produkčné VW na Nordschleife a stačilo mu k tomu „len“ 325 koní a 420 newtonmetrov.

Len pre porovnanie, doteraz najsilnejší Golf GTI s prívlastkom Clubsport mal 300 koní a 400 Nm, zatiaľ čo základné GTI produkuje 265 koní a 370 newtonmetrov. Edition 50 vďaka tomu zrýchli z miesta na stovku za 5,5 sekundy a šprint na dvojnásobok zvládne za 16,9 sekundy. To je 0,1, respektíve 0,4 sekundy lepší čas v porovnaní s GTI Clubsport. Maximálka je aj v tomto prípade obmedzená na 270 kilometrov za hodinu.

Starý známy štvorvalec

Aj v tomto prípade samozrejme hovoríme o benzínovom dvojlitrovom motore TSI s interným typovým označením EA888. Pohonná jednotka v jubilejnej verzii je spojená výlučne so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom DGS a decentne inak nastaveným samosvorným diferenciálom.

Ak ale budete chcieť napodobniť výkony továrenského pilota Bennyho Leuchtera na Nürburgringu, respektíve priblížiť sa čo najviac jeho času, budete k tomu potrebovať ešte príplatkový paket GTI-Performance.

S prepracovaným podvozkom

Už základné GTI Edition 50 má podvozok znížený o 15 mm v porovnaní s „bežným“ GTI, ale s uvedeným paketom vám ho Volkswagen zrazí bližšie k asfaltu o ďalších 5 milimetrov. Medzi kľúčové zmeny patria tuhšie tlmiče i pružiny, ale tiež väčšie negatívne odklony kolies prednej nápravy so vzperami MacPherson, pričom zosilnené bolo tiež horné uloženie. Vzadu opäť pracujú viacprvkové závesy.

Niektoré zdroje spomínajú tiež upravenú geometriu tehlíc zadnej nápravy, ktorá pomáha tuhosti a stabilite v priečnom smere, predovšetkým pri rýchlych zmenách smeru, VW ale na svojich stránkach tento detail nespomína, takže ho budeme musieť ešte overiť.

Súčasťou balíčku GTI-Performance sú tiež pneumatiky Bridgestone Potenza Race so šírkou 235 milimetrov, ktoré sú natiahnuté na kovaných 19-palcových diskoch. Samotné gumy šetria na neodpruženej rotujúcej hmote 1,1 kg (každá), zatiaľ čo kolesá sú o 3 kg ľahšie oproti porovnateľným hliníkovým devätnástkam. To je úspora 12 + 4,4 kg a titánový výfukový systém od Akrapoviča ušetril ďalších 11 kg. To je celkovo redukcia hmotnosti o 27,4 kg.

Volkswagen bude pre novinku ponúkať päť lakov, súčasťou výbavy je napríklad logo GTI 50 na zadnom spojleri či vnútornej strane čiernych krytov vonkajších spätných zrkadiel. Interiér je potom ozvláštnený červenými bezpečnostnými pásmi, športovými sedadlami s čiastočne károvaným čalúneným a kožou čalúnený volant je opäť dozdobený nápisom GTI 50.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 26 obrázkov

zdroj: VW