Petrov prestup ku Kórejcom bol veľmi veľa a dlho rozoberaný. Bol považovaný za kontroverzný, chybný a čert vie aký ešte. Už okolo roku 2010, kedy bolo možné naplno vidieť plody jeho práce na novej generácii áut značky KIA a hlavne jej novej identite, ktorú poznáme a oceňujeme dodnes, bolo jasné, že Kórejci získali do tímu skvelého človeka. Koncern VW Group môže a dlho bude ľutovať, že Petra Schreyera nechali ísť.

Odborná verejnosť obdobne reagovala o 8 rokov neskôr na prechod skvelého šéfa BMW M Alberta Biermanna, ktorý v Mníchove pre BMW pracoval dovedna viac ako 30 rokov, do značky Hyundai. Hlavne vďaka nemu vznikla a hneď od štartu bola úspešná divízia Hyundai N, ktorá konkurenciu ukrutne trápi neustále a zdá sa, že ešte dlho bude. Pri oboch týchto veľkých prestupoch sa hovorilo o dlhodobej nespokojnosti s vedením a smerovaním pôvodných značiek, teda Audi a BMW.

Peter Schreyer bol ako šéfdizajnér v Audi zodpovedný za Audi A3 (1996), Audi A6 (1997), Audi TT (1998) a Audi A4 (2000). V rovnakom čase však spolutvoril aj pre VW: Volkswagen New Beetle (1997), Volkswagen Golf 4 (1997) a Volkswagen Eos (2006). Pomedzi to, samozerejme, vzniklo viacero konceptov a štúdií, bola to takzvaná zlatá éra VW.

V koncerne Hyundai Kia a Peter Schreyer postaral o neuveriteľne pestrú plejádu typov z ktorých drivivá väčšina je v predaji aj v Európe:

KIA:
Kia Borrego (2008), Kia Cadenza (2010), Kia Cadenza (2017), Kia Carnival (2015), Kia Cee'd (2012), Kia Ceed (2018), Kia Forte (2012), Kia Forte (2018), Kia K9 (2012), Kia K9 (2018), Kia Niro (2017), Kia Optima (2010), Kia Optima (2015), Kia Picanto (2011), Kia Picanto (2017), Kia Rio (2011), Kia Rio (2017), Kia Sorento (2009), Kia Soul (2014), Kia Sportage (2010), Kia Sportage (2015), Kia Stinger (2017), Kia Stonic (2017), Kia Venga (2009).

HYUNDAI:
Hyundai Genesis (2014), Hyundai i30 (2017), Hyundai Tucson (2015), Genesis G70 (2017), Genesis G80 (2017) a Genesis G90 (2017)

S prácou oboch šéfov boli Kórejci natoľko spokojní, že z nich urobili viceprezidentov. Peter Schreyer bol jedným z troch viceprezidentov značky KIA a Albert Biermann zase jedným z troch viceprezidentom uskupenia Hyundai/Genesis. Albert však má už 65 rokov. V tejto súvislosti povedal: "Bolo mi obrovským potešením pracovať pre Hyundai Motor Group a viesť našu strojársku divíziu, aby sa stala najlepším výskumným a vývojovým centrom v automobilovom priemysle. Dnes sa naše autá od konkurencie odlišujú v mohých ohľadoch a stelesňujú našu silnú inžiniersku odbornosť a odhodlanie."

Podobne s poctami odchádza aj Peter Schreyer. Ten má však už 68 rokov, na dôchodok má teda nárok už dlhšie. O odchode oboch však kórejské médiá špekulujú hlavne v súvislosti s veľkými zmenami nielen na úrovni manžmentu, ale vôbec smerovania koncernu. Dôvody náhleho odchodu zatiaľ oficiálne neoznámili, šušká sa ale, že sú podobné ako pred rokmi v nemeckých automobilkách. Hovorí sa, že obaja viceprezidenti vraj majú problém s novým smerovaním koncernu a teda svojich značiek, ktoré sa chcú z automobiliek transformovať na takzvaných poskytovateľov mobility. V tejto chvíli vraj ešte nejde o plný odchod z koncernu, obaja majú ostať na pozíciách "odborných poradcov". Možno je to však len spôsob, ako si ich udržať "pod kontrolou" a na výplatnej listine, než by mali obaja na staré kolená ešte prejsť ku konkurencii. Je takmer isté, že o ich služby by bol vo svete automotive aj dnes enormný záujem. Obaja sa vrátia do rodného Nemecka, kde budú pomáhať s vývojom novej generácie áut vo vývojovom centre, ktoré koncern Hyundai-Kia v Nemecku prevádzkuje už dlhé roky.

zdroj: ChosunBiz a Pulsenews