Samozrejme, tak ako v prípade Shelby, tak aj skratka Boss stelesňuje legendu. Ford si veľmi dobre pamätá úspechy, ktoré s týmto autom dosiahol a keďže všetci vieme, že amíci na tieto časy veľkých motorov a lacného benzínu veľmi radi spomínajú, Ford sa takýmto edíciami vôbec nebráni.

 

Konkrétne verzia Boss 302 je odkazom na klasický Mustang, ktorý sa vyrábal v rokoch 1969 a 1970. V tej dobe tvoril vrchol ponuky. Čudujete prečo sa vyrábal iba dva roky? Odpoveď je jednoduchá. Boss 302 bol totiž na danú dobu veľmi drahý špás, ktorý svojmu majtelovi vedel riadne siahnuť do vrecka údržbou a spotrebou. Na druhej strane sa jednalo o najrýchlejší a najlepšie ovládateľný Mustang doby.

Čo si pre nás Ford vymyslel tento krát. Mustang Boss pre rok 2013 má symbolizovať teraz to iste čo v 60-tich rokoch. Má sa jednať o najovládanejší Mustang súčasnej doby. Tomu má dopomôcť kompletne prerobený podvozok, ktorý bude bude mať podstatne tuhšiu charakteristiku a ako každý správny podvozok v takomto aute zníži svetlu výšku Mustangu kvôli nižšiemu ťažisku. V tlačovej správe od Fordu figuruje správa o tom, že Boss 302 prešiel aj odľahčovacou kúrou no spomínaných 5 kilogramov znie naozaj smiešne.


 

 

Srdcom Mustangu Boss 302 bude 5-litrový V8 s označením 5,0 Ti-VCT, ktorý zo svojho objemu vydoluje slušných 325 kW (440 k) a 516 Nm. Ako už hodnoty napovedajú, nejedná sa o žiadny prepĺňaný motor ale klasickú poctivú atmosféru. To znamená, že tak ako Boss 302 so 70. rokov, ani ten súčasný rozhodne nebude úsporný, čo sa spotreby paliva týka.

Klasický ostáva dizajn polepu v tvare takzvanej “hokejky“. Zmenou bude farba ked, doteraz ponúkanú oranžovú alebo čiernu v prípade Boss 302s nahradí výrazná žltá farba nazvaná naozaj svojsky School Bus Yellow.