Miniatúrny roadster využívajúci techniku áut triedy kei cars nakoniec dostane zrejme ďalšiu šancu. O aktuálnej generácii modelu Copen sa pritom hovorilo, že v budúcom roku skončí bez nástupcu.
Aj preto mnohí považujú premiéru konceptu K-Open za nečakané prekvapenie. Pochopiteľne nikde neexistuje a ani nebola potvrdená záruka, že sa auto zmení na sériový produkt. Prvá generácia s podobný dizajnom však mala ohromný úspech. Dokonca taký veľký, že Daihatsu zahájilo export mini roadsteru aj do Európy.
Toyota by mohla pomôcť
Druhé vydanie sa na starom kontinente už neobjavilo, ale s podporov predajnej aj servisnej siete materskej Toyoty by nový Copen teoreticky mohol byť opäť u nás dostupný.
Zákazníkov by mohol lákať predovšetkým na jazdné vlastnosti, pretože na rozdiel od prvých dvoch generácií ide o automobil s klasickou koncepciou! Má motor vpredu a pohon zadných kolies, takže pred sebou máme niečo ako „dvojtretinovú“ Mazdu MX-5.
Väčší motor asi nečakajte
Pohon novinky z legislatívnych mantinelov pravdepodobne nevystúpi. Aj nový Copen bude musieť plniť pravidlá segmentu kei cars, čo znamená preplňovaný benzínový trojvalec s objemom 660 centimetrov kubických a maximálny výkon na úrovni 64 koní, o ktoré sa postará buď manuál alebo prevodovka typu CVT.
Pochopiteľne by verzia pre Európu nemusela byť priškrtená a mohla by ponúknuť vyšší výkon, najskôr ale bude nutné počkať si, či ho Toyota do Európy skutočne privezie. Mohla by. V Európe a tiež Bruseli sa aktuálne diskutuje o možnosti schválenia novej triedy malých áut, ktoré by mohli byť lacnejšie vďaka výnimke na niektoré bezpečnostné systémy. Toto by mohol byť skvelý príklad.
zdroj: Daihatsu
 
             
                



































 
    






















