Renault demonštruje svoje ekologické schopnosti s novým konceptom Eolab. Možno už o pár rokov budeme jeho novú techniku bežne stretávať v Cliu alebo v Megane. Nateraz však musíme ostať pri tom, že automobilka plánuje naživo predstaviť svoj koncept na autosalóne v Paríži. Eolab však svojimi schopnosťami vstupuje o exkluzívneho klubu jednolitrových hybridov.

V porovnaní s VW XL1 je Eolab úplne normálne vyzerajúci hatchback.

Možno si spomínate na VW XL1. Zvláštne vyzerajúci hybrid dokáže zvládnuť 100 km pri spotrebe len jedného litra paliva. Niečo podobné údajne vie aj nový Renault. Minimálne aspoň na papieri. Jeho vzhľad navyše nie je úplne vytrhnutý zo sveta sci-fi.

 

Automobilka tvrdí, že nízku spotrebu dosiahla niekoľkými spôsobmi. Po prvé, radikálne znížila hmotnosť. Eolab váži 955 kg. V porovnaní s Cliom schudol až 400 kg. Ak zohľadníme fakt, že koncept na palube nesie aj batérie, tak je to celkom dobrý výsledok. Výrobca navyše nepoužil žiadne extra ľahké materiály, ktoré poznáme zo superáut. Samotné telo vozidla napríklad obsahuje oceľ, hliník, magnézium a plast. Strecha auta váži len 4,5 kg, čelné sklo je tenšie a kapotu nemožno otvoriť.

Pomerne nízka hmotnosť spolu s dobrou aerodynamikou umožňujú konceptu dosiahnuť spotrebu 1l/100 km. Ide však o normovanú spotrebu a teda v realite môže byť vyššia.

Druhou oblasťou, kde Renualt znižoval spotrebu bola aerodynamika. Súčiniteľ aerodynamického odporu má v tomto prípade hodnotu 0,235. Vozidlo navyše dokáže regulovať svoju výšku do troch polôh, ktoré strieda v závislosti na rýchlosti. Aktívna aerodynamika napríklad zahŕňa aj „klpaky“ na kolesách, ktoré sa otvárajú len v prípade, že systém potrebuje ochladiť brzdy.

 

Pohon zabezpečuje hybridné ústrojenstvo zložené z litrového trojvalca a elektromotora. Spaľovací motor produkuje 57 kW (75 k) spolu s 95 Nm a pochádza z nového Twinga. Elektromotor do systému dodáva 50 kW (67 k) a 200 Nm. Batérie majú kapacitu 6,7 kWh. Spaľovací motor je spojený len s trojstupňovou prevodovkou.

V elektrickom režime údajne dokáže zvládnuť až 60 km pri rýchlosti do 120 km/h. Spolu s normovanou spotrebou 1l/100 km prichádza aj nízka tvorba CO2, ktorá dosahuje 22 g/km. V reálnej premávke bude však spotreba spolu s tvorbou splodín vyššia.

 

Keďže ide len o koncept, zatiaľ nepadla reč o jeho prípadnej produkcii alebo cene. Isté však je, že niektoré predstavené technologické riešenia v budúcnosti preberú iné typy portfólia Renault.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: VW XL1 má prvého majiteľa. Zaplatili by ste 110 000 €?