Renault už nejakú dobu ohlasuje oživenie značky Alpine. Prvý impulz prišiel už v roku 2012, keď automobilka predstavila veľmi atraktívnu štúdiu Alpine A110-50. Francúzi ňou oslávili 50-ku naslávnejšieho typu značky, ktorým je samozrejme A110. Pri tejto príležitosti dokonca pripravili video, v ktorom Jean Ragnotti jazdí sám proti sebe, ibaže s 50 ročným odstupom. Automobilka následne ohlásila spoluprácu s Caterhamom. Výsledkom mali byť dva nové športiaky, ktoré by boli konkurenciou pre Alfu 4C. Spoločne tak mali vytvoriť novú triedu krásnych áut určených pre čistý jazdecký zážitok. Nezhody však medzičasom spôsobili ukončenie kooperácie s britským Caterhamom, no Renault aj napriek tomu avizoval pokračovanie vývoja novej Alpiny a jej príchod na trh v roku 2016. Na jednoznačne najslávnejšie preteky všetkých čias, 24 hodín Le Mans, tento rok priniesli funkčný koncept Alpine Celebration, ktorý okrem oslavy, tentoraz 60-teho výročia vzniku značky Alpine, naznačuje aj ako bude vyzerať budúcoročný produkčný model.

"Zvolil som názov Alpine pre svoju firmu, pretože to slovo je pre mňa synonymom radosti z jazdy po horských cestách.", Jean Rédélé, zakladateľ značky Apline.

Francúzi na Le Mans prestavili dvojmiestne kupé Alpine Celebration. To si v sobotu pred štartom pretekov odkrúžio čestné kolo po trati, spolu so svojou legendárnou predlohou v štýle "nájdi 10 rozdielov". Dizaj totiž očividne a celkom logicky vychádza práve z  najúspešnejšej Alpiny všektých čias, typu A110. Že to nebolo zlé rozhodnutie dokumentujú nie len fotky, ale aj fakt, že niečo podobné predstavili koncom roka aj dve talianské karosárne pod názvom Willys AW 380 Berlinetta.

Zatiaľ čo dizajnová inšpirácia je jasná, automobilka zatiaľ  drží v tajnosti čo má koncept pod kapotou. Isté je len to, že dvojmiestne kupé poháňa motor uložený za sedadlami a svoj krútiaci moment posiela na zadné kolesá. Už dávnejšie je však isté, že to nebude 400 koňový, 3,5 litrový V6, ktorý automobilka namontovala do konceptu A110-50. Namiesto toho by mala nová Aplina dostať výkon okolo 250 koní, ktorý bude produkovať prepĺňaný 4-valec. Do úvahy teda prichádzajú 2,0 liter z Megane RS, alebo 1,6 literový agregát z Clia RS. Pričom vzhľadom na súčasné výkonové verzie je prvá možnosť pravdepodobnejšia. Počkať si budeme musieť aj na prevodové ústrojenstvo, no súdiac podľa konceptu predstaveného v Le Mans bude motor spojený s dvojspojkovou prevodovkou. Je pritom otázne či bude v ponuke aj čistokrvný manuál. Dynamika auta by mala ťažiť najmä z nízkej hmotnosti, ktorú chce automobilka udržať na úrovni 1 000 kg.

Značku Alpine, v roku 1955, založil Jean Rédélé, majiteľ servisu vo francúzskom meste Dieppe. Už predtým sa zaoberal úpravou vozidiel Renault, najmä typu 4CV, z ktorého práve v roku 1955 postavil prvý automobil značky Apline, označný A106. A prečo dal svojej firme meno Alpine? Samotný Rédélé pomenovanie spoločnosti opisuje takto: "Zvolil som názov Alpine pre svoju firmu, pretože to slovo je pre mňa synonymom radosti z jazdy po horských cestách. Najviac zábavy za volantom som zažil pri jazde cez Alpy v mojom 4CV s 5-stupňovou prevodovkou (originálne 4CV malo 3-stupňovú prevodovku, pozn. red.) a bolo pre mňa dôležité, aby moji zákazníci mohli zažiť rovnaký stupeň zábavy v aute, ktoré som sa chystal postaviť."

Zakladateľa značky Alpine inšpirovala k názvu firmy jazda po alpských cestách v jeho upravenom Renaulte 4CV.

Prvým typom značky Alpine bolo už spomínané kupé A106 postavené na technike Renaultu 4CV. Neskôr nasledovalo kabrio navrhnuté talianským dizajnérom Giovannim Michelottim. Z neho v roku 1958 v Alpine postavili aj 2+2 mieste kupé, ktoré dostalo označenie A108 a techniku z Renaultu Dauphine. Tento typ bol už predzvesťou legendy menom A110 a obe autá si boli aj veľmi tvarovo podobné. Hlavný rozdiel bol však v technike, keďže typ A110 už využíval diely z Renaultu 8. Na začiatku 70-tych rokov potom firma Alpine predstavila typ A310, ktorý bol 6 rokov vo výrobe spolu s A110. V roku 1973 značka vyhrala pohár konštruktérov v majstrovstvách sveta rely a neskôr sa jej tím začal venovať aj 24 hodinovke v Le Mans. Rok 1973 však priniesol aj ropnú krízu a pokles predajov. Firmu Alpine tak po 18 rokoch od jej vzniku prevzala automobilka Renault. Zaujímavosťou je, že v rovnakom období Renault odkúpil aj tuningovú firmu Gordini a obe spoločnosti zlúčil, aby vytvoril oddelenie Renault Sport. Autá pod značkou Alpine však vyrábal aj ďalej a po A310 nasledoval typ GTA, ktorý bol vo výrobe až do roku 1991, kedy ho nahradil typ A610. S koncom jeho výroby, v roku 1995, skončilo aj meno Alpine ako značky pre sériové autá. Fabrika v Dieppe, ale ďalej slúžila pre Renault Sport a dodnes v nej vyrábajú napríklad Clio RS.