Tretia generácia Citroënu C3 je na trhu už skoro rok. Hneď od začiatku sa z nej stal bestseller a automobilka dokázala už predať 200-tisíc kusov. Nuž a úprimne povedané ani sa veľmi nečudujem. C3-ka ma totiž ohromne prekvapila. Jazdnými vlastnosťami, prevodovkou, spracovaním, ale aj prvkom výbavy, ktorý u konkurencie nenájdete ani vo vyšších triedach. Čo stojí za jej úspechom? Nech sa páči. Máme pre vás Test Citroen C3.

Návrat do histórie

Prvá C3-ka prišla na trh v roku 2002. Francúzi sa vtedy pokúsili naskočiť na retro vlnu, hoci trochu decentnejšie ako Mini alebo neskôr Fiat 500. C3 totiž nahradila pomerne obľúbené Saxo a ako to u Francúzov býva zvykom, nevzala si z neho po dizajnovej stránke vôbec nič. Namiesto toho sa mala ponášať na obľúbenú kačicu, teda 2CV. To sa do určitej miery podarilo nielen základným obrysom karosérie, ale aj jazdnými vlastnosťami. V dobe vzniku 2CV totiž konštruktéri dostali zadanie vytvoriť auto, ktoré dokáže previezť košík s vajcami po čerstvo pooranom poli bez toho, aby sa rozbili. Výsledkom bol legendárne mäkký podvozok. Jeho náklony v zákrutách zohrali svoju úlohu aj v pamätných scénach filmov o žandároch zo Sait Tropez (Jazdy smrti s mníškou za volantom). Túto mäkkosť a náklony prevzala aj C3-ka. To, samozrejme, nemuselo byť každému po chuti. Osobne priznávam, že mňa prvá C3 veľmi neoslovila ani jazdnými vlastnosťami ani spracovaním. Vyslovene negatívne pocity vo mne zanechala jej robotizovaná prevodovka, ale k tomu sa ešte dostaneme. Aj letmý pohľad na naše ulice však naznačuje, že si prvá generácia C3 našla naozaj veľa fanúšikov. Vo výrobe zostala do roku 2009, kedy ju nahradila druhá generácia. Tá na prvý pohľad vyzerala ako väčšia modernizácia a bola skôr evolúciou. Aj preto sa C3 dostala tak trochu mimo záujmu. V roku 2016 však v Citroëne trafili klinec po hlavičke a priniesli súčasnú tretiu generáciu.

Vyzerá ako crossover, ale crossover to nie je

Dizajnéri a manažéri Citroënu pri aktuálnej C3 ukázali naozaj veľký cit pre to, čo si žiada trh. Žijeme totiž v dobe, keď takmer každý chce mať doma SUV, alebo aspoň auto, čo sa na SUV podobá (crossover). Nuž a presne to využili dizajnéri pri návrhu súčasnej podoby C3. Otestovali si to na C4 Cactus a neváhali to pretaviť aj do C3. V dizajne C3 nájdeme nápadne veľa obdĺžnikov. Či už v exteriéri, alebo interiéri. Najpodstatnejší je však tvar prednej časti. Kapota je pomerne vysoko, čo umocňuje aj usporiadanie svetiel, ktoré túto výšku ešte viac zdôrazňuje. Dizajnéri použili veľmi vydarenú tvár, ktorú sme mohli po prvý raz vidieť na type C4 Picasso. Svetlá sú rozmiestnené v troch úrovniach. Úplne dole, samozrejme, hmlovky v strede hlavné svetlá a hore denné svietenie a smerovky. Zaujímavé je, že väčšina ľudí vníma práve tie horné svetlá a hlavné svetlomety podvedome ignoruje. Je to najmä vďaka tomu, že denné svietenie je integrované do masky s klasickým znakom s dvojitým šípom. Nuž a práve maska, ktorá sa ťahá po celej šírke auta a je ukončená svetlami, je dominantným prvkom prednej časti a zvýrazňuje, ako vysoko je predná kapota.

 

Pridajte k tomu plastový lem okolo celej karosérie a vzduchové kapsle Airbump na dverách a ani sa nečudujem, že veľa ľudí by bolo ochotných uveriť, že ide o malé SUV alebo crossover. Pritom ide o obyčajné mestské auto so svetlou výškou 120 mm. Ani samotná výška auta sa nijako nevymyká bežným štandardom v kategórii. Oplastovanie karosérie ale neslúži iba ako "optický klam", ktorý má pomôcť presvedčiť ľudí poškuľujúcich po malých SUV. Je aj veľmi praktické v stiesnených mestských podmienkach a dobre chráni karosériu proti odreniu a drobným ťukancom od dverí iných áut. Zaujímavosťou je, že Airbump je štandardom iba v najvyššom stupni výbav, v strednom je za príplatok a v najnižšom ho nemôžete mať vôbec. Úprimne sa ale nepamätám, že by som stretol novú C3 bez tohto prvku. Automobilka pritom tvrdí, že ho má 55 % zatiaľ predaných áut. Mimochodom, 45 % všetkých predaných C3 malo práve najvyšší stupeň výbavy Shine. Drsnou optikou auta pripraveného na všetko to ale nekončí. Dizajnéri nezabudli ani na hravosť a možnosti individualizácie. V C3 môžete preto mať strechu, zrkadlá a pár prvkov v inej farbe ako zvyšok auta. To je už overený, ale účinný trik, ako dodať malému autu šmrnc. C3 teda sleduje módne trendy a dokáže uspokojiť ľudí, ktorí hľadajú drsnejší, bezpečnejší vzhľad SUV a pritom praktickosť a hravosť mestského auta. Citroën samozrejme nenechal nič na náhodu a pre tých, ktorí by aj napriek vzhľadu trvali na kompaktnom SUV, pripravil typ C3 Aircross s o 20 mm vyššou svetlou výškou a inou vyššou karosériou. Ale to je už úplne iná pesnička. 

Podvozok, akoby bol ladený na našich cestách

Podvozok aktuálnej C3 je pre mňa jedným z najväčších prekvapení. Najmä, ak si spomeniem na prehnane mäkkú prvú generáciu C3, či jazdu s neprimerane tvrdým a nervóznym Citroënom C4 Cactus. Nová C3-ka má presne taký podvozok, ako by ste od malého Citroënu chceli. Je naozaj pohodlný a dobre zvláda v podstate všetky typy nerovností. S rozbitými cestami si dokáže poradiť s takou ľahkosťou, až som mal pocit, akoby bol ladený špeciálne na slovenské cesty. A to ešte nemá ani hydraulické dorazy tlmičov. Tie majú byť novým tromfom Citroënu v oblasti komfortu jazdy. Ako prvý ich však v Európe dostane až modernizovaný Cactus. Podvozok C3 je navyše na svoju triedu aj pomerne dobre odhlučnený. Je tu však jedna vec, ktorá mi zo začiatku pripadala trochu neprirodzená. Pri prejazde naozaj veľkej priečnej nerovnosti sa karoséria v zadnej časti akoby trocha zhúpne do strany. Nie je to však nič nebezpečné, pretože kolesá si stále držia svoju stopu a smer. Je to dané zrejme uložením nápravy v karosérii. Pohyb je skutočne tak malý a po pár dňoch som ho prestal vnímať. 

 

C3 pôsobí nielen komfortne, ale aj pomerne stabilne. Po pár kilometroch som si trúfol aj na rýchlejšie prejazdy zákrut. Sprevádzali ich síce výraznejšie náklony karosérie, no zďaleka nie také, ako pri predošlých generáciách. Ak to v ostrej zákrute preženiete s rýchlosťou, nie je problém dostať vnútorné zadné koleso do vzduchu. Je to dané najmä torznou priečkou, ktorá tvorí zadnú nápravu a do určitej miery obmedzuje vertikálny pohyb kolesa. Tento efekt sa však prejaví až keď už idete naozaj rýchlo a vďaka naozaj slabej odozve od riadenia ho vodič v podstate ani veľmi necíti. Mňa na to musel upozorniť až fotograf. Auto je v kritických situáciách typicky nedotáčavé a tak to má byť. Áno, viem, C3 nie je stavaná na rýchlu jazdu, ale na komfortné presuny v meste a jeho okolí. A túto úlohu si plní naozaj výborne. Podvozok však má potenciál a až mi bolo ľúto, že Citroën nerobí žiadnu športovú verziu. To sa však časom môže zmeniť. Citroën C3 VTS by rozhodne mohlo byť veľmi zaujímavé auto.

Benzínový štvorvalec v ponuke nehľadajte

Pod kapotou testovaného auta sme mali najvýkonnejší benzínový motor z ponuky. Ak by ste čakali štvorvalec, musím vás sklamať. Paletu benzínových motorov pre C3 totiž tvoria iba trojvalce objemu 1,2 litra. Atmosférický v dvoch výkonových verziách 50 kW (68 k) a 60 kW (82 k) a prepĺňaný s výkonom 81 kW (110 k). Ak chcete silou mocou štvorvalec, zostáva vám jedine naftový motor BlueHDI s objemom 1,6 litra. Ten je k dispozícii opäť v dvoch variantoch s výkonom 55 kW (75 k) a 73 kW (99 k). Ako si ale 110 koňový motor (mimochodom trojnásobný víťaz ankety motor roka vo svojej kategórii) dokáže poradiť s 1 211 kg vážiacim autom?

 

Aj napriek tomu, že prepĺňaný trojvalec dosahuje maximum krútiaceho momentu 205 Nm už pri 1 500 ot/min, necíti sa motor v oblasti do 2 000 ot/min veľmi dobre. Maximálny výkon, spomínaných 81 kW (110 k) dosahuje pri 5 500 ot/min. Nie je to síce žiaden športovec, no auto s ním zrýchľuje plynule a pomerne svižne. V porovnaní s ľahšími konkurentmi, ako napríklad Swift, mu však chýba väčšia dravosť. C3 je ale určené na jazdu v meste a jeho okolí, a tu vám s prepĺňanou 1,2-kou výkon rozhodne chýbať nebude. Väčšinu jeho majiteľov bude skôr zaujímať spotreba ako výkon. Ako teda dopadol trojvalec na našej testovacej trase? Nuž, výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 5,2 l/100km. My sme prešli našu 100 km trasu (1/3 mesto, 1/3 mimo mesta, 1/3 diaľnica) so spotrebou 7,4 l/100km. To nie je údaj, ktorým by sa Citroën mohol chváliť pred konkurenciou. Ak ale chcete šetriť a nafta vám veľmi nevonia, mám pre vás dobrú správu. Francúzi totiž ponúkajú aj verziu jazdiacu na LPG.

Aj C3 dokazuje, že získať plný počet hviezdičiek pre túto kategóriu áut vôbec nie je jednoduché

6-stupňový automat znamená skokovú zmenu k lepšiemu

Priznávam, prevodovky v tomto aute som sa pred testom trochu bál. V minulosti totiž Citroën dával do svojich malých typov robotizovanú manuálnu prevodovku namiesto poriadneho automatu. Prvýkrát som s ňou mal skúsenosť ešte v roku 2004 v prvej generácii C3 a veľmi som sa čudoval, keď sme ju o 10 rokov neskôr dostali na test aj v aktuálnom C4 Cactus. Bola naozaj veľmi pomalá a pri radení trhala viac ako keď radí žiak autoškoly na druhej jazde. Kto si ju neskúsil pred tým, ako ju objednal, svoje rozhodnutie zrejme trpko oľutoval a radšej by vzal manuál. V novej generácii C3 sa však Citroën po rokoch kritiky konečne spamätal. Robotizovanú prevodovku v nej totiž už vôbec neponúka a namiesto toho priniesol klasickú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Bol to ten najlepší krok, aký mohli urobiť!

 

Šesťstupňová prevodovka radí hladko a rýchlo. Pomerne dobre reaguje aj na prudké pridanie plynu. K autu sa naozaj hodí a s prepĺňanou 1,2 tvorí dobrú kombináciu. Viem, že v C3-ke to asi nikoho zaujímať nebude, ale prevodovka má dokonca správnu orientáciu manuálneho riadenia na páke. To však budete používať minimálne, ak vôbec, a radšej si budete užívať automatický režim. Jediné, čo by som prevodovke vytkol, je, že v normálnom režime pri pomalej jazde mestom trochu podtáča motor. To je však choroba mnohých dnešných áut v snahe o lepšiu spotrebu. Ak by vám to naozaj vadilo, je tu ešte športový režim, v ktorom prevodovka drží motor vo vyšších otáčkach (na nižšom prevodovom stupni) a radí pri vyšších otáčkach. Prevodovka má ale ešte jeden režim. Je označený snehovou vločkou a je určený pre jazdu na snehu a klzkých povrchoch. Prevodovka v tomto prípade nepustí motor nad hranicu 2500 ot/min. Pomáha tým vodičovi, aby sa takzvane nezahrabal a dokázal sa aj v snehu plynulo hýbať.

Originálny interiér

Interiér sa nesie v podobnom duchu ako exteriér. Na prvý pohľad si ani neuvedomíte, koľko je tu obdĺžnikov. No tento tvar má takmer všetko okrem volantu. Dokonca aj sedadlá pôsobia nezvyčajne hranatým dojmom. Sú naozaj pohodlné pre široké spektrum postáv a dobre sa do nich nastupuje. Vodič má pomerne vysoký posed, čo iba umocňuje dojem malého SUV, ktorý získate z oplastovaného exteriéru. Prístrojová doska je prehľadná a ergonómia je na slušnej úrovni až na pár detailov. Chvíľu mi napríklad trvalo, kým som našiel ovládanie spätných zrkadiel. Je umiestnené naozaj na málo pravdepodobnom mieste. Vľavo pod volantom. Ďalšia vec, ktorá mi chýbala bolo vypínanie štart/stop systému jedným tlačidlom. Namiesto toho sa vodič musí po každom naštartovaní preklikať cez 7" dotykový displej do nastavení auta a vypnúť ho tam. Systém pritom neváha vypnúť studený motor po pár minútach jazdy hneď na prvej križovatke. Zaujímavosťou je, že štart/stop dostanete iba s turbo motormi. Trochu zvrátená logika, no pozitívum je, že ešte môžete kúpiť auto aj bez neho. Musíte sa ale uspokojiť s nižším výkonom.

 

Vráťme sa však k interiéru. Aj napriek tvrdým plastom pôsobí kvalitne a trvácne. Malá C3-ka ponúkne dostatok miesta na predných sedadlách aj vyšším ľuďom. Na zadných sedadlách je to už horšie. Na hlavu je miesta relatívne dosť, no ako vo väčšine malých áut, vysokým postavám bude chýbať miesto na nohy. Mimochodom, interiér auta je na svoju triedu pomerne dobre odhlučnený, čo rozhodne pridáva na komforte. Masívny a bezpečný dizajn si ale vybral svoju daň na výhľade von. Auto má pomerne hrubé A-stĺpiky, čo vám neurobí radosť na niektorých križovatkách. To je však celkom bežný jav u dnešných áut. Oveľa horšie je na tom výhľad šikmo dozadu. Tam uvidíte v najlepšom prípade peknú spolujazdkyňu. Ak sa teda dostanete na križovatku, kde sa na hlavnú pripájate zošikma, musíte byť veľmi opatrní.

Čierna skrinka na palube

Kamera ConnectedCAM nahráva v rozlíšení FullHD

Zostaňme ešte chvíľu v interiéri. Citroën totiž v C3-ke prináša niečo, čo budete u konkurencie zbytočne hľadať aj v oveľa drahších autách vyšších tried. Je to pritom v poslednej dobe veľmi obľúbený doplnok, ktorým ľudia vybavujú svoje autá akéhokoľvek veku. Áno, Citroën vám predá čiernu skrinku, alebo ak chcete kameru namontovanú za čelným sklom v priestore spätného zrkadla. Má kompaktné rozmery a v aute si ju ani nevšimnete. Môže vám však ušetriť problémy. V prípade nehody totiž uloží 1,5 minútový záznam zrážky. 30 sekúnd pred nárazom a minútu po náraze. To všetko vo Full HD kvalite. Video obsahuje aj dátum, čas, GPS súradnice a vašu aktuálnu rýchlosť.

 

Nie je to však iba prvok na uľahčenie dokazovania. V dobe sociálnych sietí je predsa pre mladých dôležité zdieľať svoje zážitky. Preto môžete stlačením tlačidla na kamere urobiť fotku a dlhším podržaním krátke 20 s video toho, čo ste práve na ceste zažili. Aby bolo zdieľanie jednoduchšie, Citroën ponúka bezplatnú aplikáciu, pomocou ktorej môžete tieto obrázky a videá zdieľať na sociálnych sieťach. Zaujímavé je aj to, čo kamera vlastne zaznamená, ak stlačíte nahrávanie. Kamera totiž, pokiaľ je aktívna, zaznamenáva jazdu stále a ak sa nič nestane, priebežne tieto videá maže. Preto je schopná uložiť video, ktoré začína 30 s pred zrážkou. Tvorcovia tiež rátali s tým, že väčšinou dopredu neviete, že sa stane niečo zaujímavé. Preto keď spustíte nahrávanie, vaše výsledné video začne 10 s pred tým ako stlačíte tlačidlo a skončí 10 s po tom. Na kameru sa pritom môžete napojiť aj pomocou USB kábla a po jazde si stiahnuť aj dlhšie videá z poslednej jazdy. Každopádne klobúk dolu a je viac ako pravdepodobné, že vzor Citroënu bude nasledovať čoraz viac automobiliek.

Záver

Tretia generácia Citroënu C3 je veľkým skokom vpred. Automobilka si celkom zaslúžene užíva jeho predajný úspech. Ak hľadáte pohodlné auto do mesta, C3-ka by na vašom zozname nemala chýbať. Jej podvozok vás bude hýčkať a radosť vám nepokazí ani nová automatická prevodovka. Práve naopak. Pripočítajme k tomu atraktívny vzhľad v duchu súčasného SUV ošiaľu a dobré spracovanie a je jasné, že Citroën postavil viac ako konkurencieschopné auto.

Citroën C3

Rok výroby 2017

 

Cenník Citroën C3 platný na Slovensku

 

PLUSY:

+ komfortný podvozok;
+ dobré odhlučnenie;
+ konečne dobrá automatická prevodovka, nie je síce najlepšia v triede, ale je to obrovský skok oproti robotizovanej manuálnej prevodovke;
+ kamera ConnectedCAM - čierna skrinka;
+ v ponuke aj verzia spaľujúca LPG;
+ atraktívny dizajn - ľudia sú naň vďaka nemu vyslovene zvedaví;
+ verzie s atmofsérickým motorom nemajú štart/stop;
+ má plnohodnotnú rezervu;
+ systém rozpoznávania značiek rozpozná aj križovatku a tým pádom koniec obmedzenia rýchlosti;
+ pomerne priestranný interiér;

+ pohodlné sedadlá.


 


 


 

     

MÍNUSY:

- slabá spätná väzba od riadenia;
- na voľnobehu cítiť vibrácie trojvalca;
- na veľkých priečnych nerovnostiach sa zadná časť karosérie zhúpne do strany (auto ale drží smer);

- štart/stop treba vypnúť cez menu informačného systému;

- štart/stop výhradne s turbomotormi;

- menej miesta na nohy na zadných sedadlách;

- nelogické umiestnenie ovládania zrkadiel;

- zlý výhľad šikmo dozadu;
- aj v najvyššom stupni výbavy si treba priplatiť za hliníkové disky (testované auto malo oceľové 5-lúčové disky a plastové puklice);

- neponúka adaptívny tempomat.

 

 

 

 


 

 

Citroën C3 PureTech 110 EAT6

rok výroby 2017
Hnací agregát:

Turbom prepĺňaný radový 3-valec s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 199 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih 75 x 90,5 mm, rozvod DOHC, max. výkon 81 kW (110 k) / 5 500 ot/min, max. krútiaci moment 205 Nm / 1 500 ot/min, litrový výkon 67,5 kW (92 k) / l.

Pohon: 6-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies pseudo McPherson s trojuholníkovými ramenami, torzný nosník s vinutými pružinami a stabilizátor, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC.
Kolesá: oceľové disky, rozmery diskov 6 x 16", pneu 205/55 R16
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 3 996 x 1 749 x 1 474 mm, rázvor 2 450 mm, svetlá výška 120 mm, objem kufra (VDA) - 300 / 922 l, pohotovostná hmotnosť - 1 211 kg (s 75 kg vodičom), kombinovaná spotreba - 5,2 l/100 km (reálna 7,4 l/100 km), objem palivovej nádrže 45 l,  výkonová hmotnosť 15 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 188 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,8 s

Cena:

Základný model C3 - 9 290 €
Testovaná verzia - 16 190 € aktuálna akciová cena 15 590 €

 
Citroen C3 1,2 PureTech
81 kW A6 SHINE
Suzuki Swift 1,0 BoosterJet
82 kW A6 GLX
základný model
9 290 €
(C3 1,2 Puretech 50 kW M5 LIVE)
9 990 €
(Swift 1,2 66 kW M5 GL)
adekvátny model
14 990 €
(C3 1,2 PureTech 81 kW A6 SHINE)
15 290 €
(Swift 1,0 BoosterJet 82 kW A6 GLX)
adekvátna výbava
automatická klimatizácia, zadné PDC, 7-palcový displej, navigácia, dažďový a svetelný senzor, automaticky stmievateľné vnútorné zrkadlo, predné hmlové svetlá, rezervné koleso, metalíza
v sérii: DAB rádio, dotykový displej s navigáciou, adaptívny tempomat, parkovacia kamera, vyhrievanie predných sedadiel, automatická klimatizácia, LED svetlomety, automatické prepínanie diaľkových svetiel, predné hmlové svetlomety, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá, 16-palcové zliatinové disky, za príplatok: metalíza 400 €
výsledná cena
16 190 €
15 690 €

 

 
Škoda Fabia 1,0 TSI
81 kW A7 STYLE
Renault Clio 1,2 TCe
87 kW A6 INTENS
základný model
9 110 €
(Fabia 1,0 MPI 44 kW M5 ACTIVE)
8 990 €
(Clio 1,2 54 kW M5 LIFE)
adekvátny model
14 610 €
(Fabia 1,0 TSI 81 kW A7 STYLE)
15 090 €
(Clio 1,2 TCe 87 kW A6 INTENS)
adekvátna výbava
v sérii: 15-palcové zliatinové disky, bezkľúčové štartovanie, dažďový a svetelný senzor, vyhrievané predné sedadlá, predné hmlové svetlomety, manuálna klimatizácia, vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním

za príplatok: Style Plus obsahuje 16-palcové disky a PDC vzadu a tempomat a automatickú klimatizáciu 199 €, Style Comfort so zadnou kamerou a navigáciou a bezkľúčovým odomykaním 499 €, metalíza 369 €
v sérii: 16-palcové zliatinové disky, LED predné svetlá, dažďový a svetelný senzor, zadné PDC, rezervné koleso, predné hmlové svetlá, manuálna klimatizácia, navigácia

za príplatok: Pack Klimatizácia s automatickou klimatizáciou a elektricky sklopnými zrkadlami 480 €, Pack Komfort s automatickým stmievaním vnútorného zrkadla a vyhrievaním predných sedadiel a stredovou lakťovou opierkou 320 €, metalíza 470 €
výsledná cena
15 677 €
16 360 €

 

 
Nissan Micra 0,9 IG-T
66 kW M5 TEKNA
Volkswagen Polo 1,0 TSI
85 kW A7 COMFORTLINE
základný model
9 690 €
(Micra 1,0 52 kW M5 VISIA)
10 990 €
(Polo 1,0 55 kW M5 TRENDLINE)
adekvátny model
13 590 €
(Micra 0,9 IG-T 66 kW M5 TEKNA)
16 290 €
(Polo 1,0 TSI 85 kW A7 COMFORTLINE)
adekvátna výbava
v sérii: navigácia, audiosystém Bose, predné hmlové svetlá, 17-palcové zliatinové disky, automatická klimatizácia, tempomat, dažďový senzor, DAB rádio

za príplatok: rezerva 80 €, metalíza 450 €
v sérii: klimatizácia Climatic, rezervné koleso

za príplatok: metalíza 480 €, PDC vpredu a vzadu 410 €, automatická klimatizácia 470 €, dažďový senzor 210 €, navigácia a rádio Composition 180 € + 800 €, tempomat 420 €, hmlové svetlomety 210 €
výsledná cena
14 120 €
19 470 €