A le to by mi ju nedali ani dnes, ani nikdy potom. Vždy, keď sa spomenie OPC, dvíha mi to tep. A nepochybne i teplotu. Má to dôvody. Corsa OPC je, ako viete, rekordér. Akú lepšiu referenciu na auto ešte možno počuť? Navyše, ak jazdí len z polovice tak dobre, ako vyzerá, bolo mi jasné, že toto „vozítko“ budem vracať veľmi nerád.

To bolo rečí, to bolo dohadov a „zaručených“ informácií, než prišla. Možno si to ani neuvedomujete. Predsa len chystané najmenšie OPC nemalo takú predpremiérovú pozornosť médií ako dostane nové BMW M3 či Civic Type-R. Nie je to len vinou médií a lenivých novinárov, ale rovnako i ochotou automobilky zverejniť sem-tam nejakú tú perličku o novej bombe. Nech kaša buble dlho predtým, než ju skutočne budeme jesť. Mnohí lovci senzácií, ktorých je i v tejto brandži neúrekom, mali zaručené info, že Corsa OPC bude mať rovných 200 k. Že Opel určite pôjde po titule najsilnejšieho auta triedy! Vlastne to i malo logiku, keď na jar predstavené Clio RS dostalo 197 k. Nejaký čas predtým sa dokonca našli špekulácie, že Opel urobí Corsu OPC už z predošlej Corsy B, ako doplnok k pilotnej Astre G OPC. Tiež vraj, rovnako ako silné astry, určite dostane gombík SPORT na prístrojovku. Ten sa postará o ešte tuhšie pruženie a rýchlejšiu odozvu na plyn.

Nič z uvedeného sa nestalo. Hlavne kvôli výrobným nákladom. Trochu ma zaráža, že Corsa OPC naozaj nie je najsilnejšia v triede. Pri tomto výkone to už je celkom iste len záležitosť iného softvéru. Ale keď sa svet dozvedel o rekorde, ktorý táto potvora na Nürburgringu vykrútila, nik na to už nemyslel.

Je fakt nádherná! Už sériovka je pohľadné autíčko, no verzia OPC je proste dokonalá. Tie sexi tvary podčiarknuté svalnatým bodykitom sú neopakovateľné. Ak sa mi v nižšej strednej triede najviac páči Civic Type-R, v tejto triede je to OPC. Až mám na jazyku, že ostré hatchbacky nikdy neboli krajšie ako teraz. Corsa OPC má ďalší prvok, ktorý mi úplne zobral reč. Vlastný vzduchový kompresor. Verili by ste tomu?! To je špičková pretekárska výbavička. Nech ste kdekoľvek a dostanete chuť zabehnúť si na okruh, nejakú dráhu, alebo len tak sa predviesť kamošovi či novej slečne... Zastavíte, odkrytujete v kufri elektrokompresor, napojíte tlakové hadice a nafúkate kolesá presne, ako káže výrobca. O jemnom dofúkaní prípadných slikov ani nehovorím. Alebo čo by ste sa predvádzali? Na kompresor slečnu rovno zbalíte. Povedzte, koľko motoristov dokáže nejakej nešťastnej motoristke nafúkať koleso na počkanie priamo na ulici? Kráľovská vymoženosť!

Už len sedieť v nej je super. Vesmírne tvarovaný ultrašportový volant je, dovolím si tvrdiť, tým najlepším, čo som tento rok držal. Vyzerá výborne a drží sa minimálne rovnako tak. Malé plastické logo OPC v spodnom ramene mu dodáva šmrnc. A sedačky? Ani neviem, čo napísať, aby som vám jasne opísal to, akí sú super. Samozrejme, znova Recaro. Niet pochýb, že to je najlepšia značka sveta. Sú o dosť pohodlnejšie než tie v Astre OPC. Priestrannejšie a nepochybne ľahšie. Sú to viac nastaviteľné škrupiny než športové sedadlá. Sú úžasné – na pohľad i na použitie. Prečo im, sakra, rovnako ako božským sedačkám v Civicu Type-R, konštruktéri nevložili pamäť polohy? Prečo musí byť každé odklopenie sprevádzané kompletným nastavením sedenia?! Taká blbosť! Ale sedenie si tu nastavíte tak ako v máloktorom aute. Skutočne! Veľa áut má akceptovateľne dobrý posed. Corsa OPC ho má dokonalý. Radiaca páka 6-stupňovej prevodovky sa mi tiež veľmi páči. Má solídny dizajn, slušné vypracovanie, citlivo zvolené farebné kombinácie v duchu OPC a, samozrejme, drobné logo. Volant, sedačky a páka, tieto tri prvky sú pre pilota najpodstatnejšie. V autách, v ktorých ani nezapnete rádio, v autách, v ktorých je každá jazda zážitok, sú tým najpodstatnejším ovládače. Patria k nim i pedále, do ktorých sa opieram. Tie sú malým sklamaním. Plyn nereaguje tak rýchlo, ako by mal. A spojka? Hmmm. Mäkší pedál a menej presné ovládanie tu už určite byť nemohlo! Pocit z nej je doslova hrozný. Niežeby dobre nefungovala, kĺzala, alebo smrdela, to nie. Ale ovláda sa tak ľahko a bez zanietenia, akoby bola z najslabšej verzie 1,2 l. Pre také ostré a silné auto určite nie je dobrá ani vhodná.

Aké ostré? Najviac! Corsa OPC je podobne ako Astra OPC doslova spútaná beštia. Každé väčšie stlačenie plynu uvoľňuje opraty. Jej prejav je bez ohľadu na prostredie a okolnosti až neskutočne živelný. Mám tým na mysli, že je celkom jedno, či dnu sedí jeden, alebo štyria, či sa ide po rovine, alebo do kopca. Každá podlaha prináša šťavnaté zrýchlenie, veľký hluk v saní, sykot turba a pocit, akoby pod prednou kapotou už-už malo čosi vybuchnúť. Maličká má dar páliť gumy dokonca ešte i na trojke, čo je v tejto kategórií nevídaný jav. Papierovo teda Corsa OPC nie je najvýkonnejší minihothatch. Ale subjektíne určite je. Možno ste o tom už počuli, možno dokonca i skúsili. Atmosférických 200 koní nie je zďaleka to isté ako 200 prepĺňaných žrebcov. Rovnaký výkon z prepĺňaného motora robí dojem raz takej sily. Je to dané silou v nízkych a stredných otáčkach, vrcholnou hodnotou krútiaceho momentu a tiež priebehom. Kým Clio RS má 215 Nm pri 5 500 ot., Corsa OPC má podľa výrobcu 230 Nm v rozsahu 2 200 až 5 800 ot. Navyše pri krátkodobom pretlakovaní zo seba vydá ešte o 15 % viac. To je 264 Nm kdesi v oblasti 2 400 ot. Naše meranie potvrdilo, že ultrasilná 1,6-ka dáva na počkanie 240 Nm v rozsahu 2 300 až 5 100 ot.! Práve to jej dáva na každom stupni ohromnú silu. V tejto kategórii to niet s čím porovnať. Vďaka tomu zrýchľuje, ťahá a vládze tak, až to nie je normálne.

Jazdiť s ňou rýchlo je náramne ľahké. Lietať s ňou nebezpečne pre seba i okolie tiež nie je vôbec zložité. Chodiť pomaly je práve to, čo v nej akosi nikomu nejde. Ale to „nebezpečne“ je dôležité. Corsa OPC je beštia. Treba sa ju naučiť skrotiť, zaobchádzať s ňou a hlavne krotiť sa v nej. Rozmlátiť sa v nej je o polovicu jednoduchšie než v iných autách, pretože všade, kam ju vezmete pretiahnuť jej hnáty, i na známe cestičky, je podstatne rýchlejšia než iné mašinky. To preto, že sedačky podržia ako uliate na mieru a auto sa i v rýchlych zákrutách nakloní len minimálne. To ohromne uberá na dojme rýchlosti a povzbudzuje ešte viac pridávať. A na to treba pri brzdení a zatáčaní sakra myslieť. V rukách zdatného pilota si užijú obaja. Vodič i športiak. Opica je neutrálna. Keď smerovú nezaujatosť stratí, ide predkom von, čo je logické. Pre čo najrýchlejší prejazd je práve v týchto momentoch treba vedieť správne ubrať a pridať. Takto poslať zadnú nápravu na výlet von zo zákruty a citlivou kontrou sa riadeným šmykom dostať čo najrýchlejšie preč. Sprievodný efekt nečistej jazdy ocení každé oko diváka i tí otužilejší spolujazdci. Ale práve toto sú cviky, ktoré sa nie vždy končia bezbolestne.

Predošlé info o jej jazdných vlastnostiach by mohli napovedať, že v na¬šej vrcholnej skúške v AT slalome bude trhať asfalt a prepíše kompletné poradie v tabuľke. Bohužiaľ, opak je pravdou a sme z toho sklamaní. Asfalt trhá, to teda áno. S vypnutou stabilizáciou i trakčnou kontrolou je vnútorné koleso, bez ohľadu na polomer, v jednom dyme... Jazdiť s ňou slalom bola zábava, o to pokoj. Ale očakávané výsledky sa nedostavili. Nebudem tajiť, že sme od tejto potvory očakávali útok na predné miesta. Pred testom by som sa po predošlých skúsenostiach stavil, že jej časy budú kdesi okolo 59 s. Po prvých nástreloch sme boli prekvapení. Ale nemilo. So stabilizá ciou či bez nej sa ledva darilo dostať pod minútu. Vonku nebolo najteplejšie, pravda. Ale bolo sucho a merali sme už v podstatne horších podmienkach. Chladný vzduch je pre taký ostrý turbomotor vlastne výhoda. Konečný priemerný čas 1:00,11 ju nateraz radí na nemilé 9. miesto. Vysvetľuje sa mi to ťažko. Chcelo by to samosvor. Keď si predstavím to množstvo výkonu, ktoré sa premenilo na dym, je celkom jasné, prečo má také podpriemerné časy.

S Corsou OPC je to presne opačne, ako to bolo s Cryslerom Crossfire SRT-6. Ten si na slalome šokujúco vykrútil rekord, ale celkom nepresvedčil. Corsa OPC na slalome zlyhala, ale s čistým svedomím môžem uviesť, že je to skvelé auto. Nič podobné v tejto kategórii nezískate. S cenou 820 000 Sk nie je lacná, pravda. Ale priama konkurencia stojí viac. Clio RS i Mini Cooper S určite. SEAT Ibiza Cupra je už zastaralá. Koniec testu bol presne taký, ako som pred týždňom už po jej zočení predpokladal. O Corse OPC jednoznačne platí, že vrátiť ju po tom všetkom, čo sme spolu zažili, nebolo pre nikoho z nás jednoduché. Ale všetko zlé je na niečo dobré. Moje telo si po týždni konečne oddýchne, pretože mi konečne opadli teploty...