Citroen C3 PureTech 110

Pod kapotou má tradičný benzínový motor 1,2 litrový trojvalec s výkonom 81 kW (110 koní) a krútiacim momentom 205 Nm. Motor je spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radí svižne, motor nepodtáča a funguje dobre. V základnej verzii je benzínový motor 1,2 litrový, avšak s nižším výkonom 61 kW (83 koní). V ponuke na rozdiel od Toyoty Yaris stále zostala aj naftová verzia BlueHDi s objemom 1,5 litra a výkonom 75 kW (102 koní). Citoren C3 so skutočne hravým dizajnom ponúka až neuveriteľných 97 rôznych kombinácií farieb exteriérových prvkov, ktoré si je možne navoliť. Jazda so Citroenom C3 je veľmi príjemná a až prekvapivo dobre tlmí nerovnosti. Riadenie je však veľmi nekomunikatívne a pri vyšších rýchlostiach až trocha nepríjemné. Oceníte však veľmi ľahkú manévrovateľnosť najmä v meste a pri parkovaní. Zaujímavosťou je už v základe prítomná  „čierna skrinka“ auta uložená v prednej časti spätného zrkadla v podobe kamery, ktorá v prípade nárazu uchová posledných 30 sekúnd záznamu.

Interiér

Vnútro Citroenu C3 pôsobí hravo. Mnoho prvkov je v tvare splošteného obdlžníka. Nechýba ani 7-palcový stredový displej, ktorý trocha trčí do priestoru. Prostredníctvom stredového displeja je nutné ovládať aj klimatizáciu, teda dotykovo. Zaujímavosťou je absencia držadla vo dverách a streche. Prítomná je len akási látka, ktorá sa tvári ako držadlo. Jej používanie nie je až také príjemné vzhľadom na jej tvar a umiestnenie. Odkladacích priestorov je veľmi málo. K dispozícii ich síce zopár je, ale sú príliš malé a nepraktické. Jediný použiteľný odkladací priestor je vo dverách a tiež veľká spolujazdcová priehradka. Sedadlá sú priemerné a chýba im bočné vedenie. Citroen C3 ponúka rázvor 254 cm. Priestor na zadných sedadlách je vzhľadom na kategóriu vozidla dostatočný s príjemným výhľadom. Nechýba tiež ISOFIX, nie je však veľmi prakticky umiestnený. Batožinový priestor je o nepatrných 14 litrov väčší v porovnaní s Yarisom a disponuje aj rezervným kolesom.

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force

Pod kapotou máme benzínový 1,5 litrový trojvalec s výkonom 92 kW (125 koní) a krútiacim momentom 153 Nm. V ponuke je aj hybridná verzia, avšak s nižším výkonom. Je to teda najvýkonnejšia verzia v ponuke. Motor je v spojení s CVT prevodovkou, ktorej nie sme veľkým fanúšikom, no rokmi sa náramne zlepšila. Základnou motorizáciou je benzínový motor 1,0 VVT-i s výkonom 53 kW (72 koní). V čom Yaris skutočne dominuje sú zákruty. Jazda je omnoho komunikatívnejšia a tuhšia. To síce Yaris pridáva na jazdných vlastnostiach, uberá však z jazdného komfortu. V porovnaní s Citroenom je podvozok tvrdší a Citroen zvláda nerovnosti lepšie. Rozdiel sme zaznamenali aj v hlučnosti počas jazdy, kde Toyota Yaris je o kúsok hlučnejšia. Toyota ponúka bohatý balík asistenčných systémov už v základnej výbave. Pokiaľ vaše auto obsahuje CVT prevodovku, už v základe dostanete adaptívny tempomat. 

Interiér

Interiér Toyoty Yaris je v porovnaní s Citroenom C3 podstatne praktickejší. Omnoho viac odkladacích priestorov, ktoré sú riešené oveľa použiteľnejšie. Prítomné sú aj strešné držadlá a držadlá dverí.  Aj tu sa však nájdu určité mínusy. Podobne ako v Citroene tu priestoru na rozdávanie skutočne nie je. Kľúčkam vo dverách chýba podsvietenie, čiže v noci sa budú ťažšie hľadať. Operadlo vo dverách má trocha zvláštny tvar a nie je veľmi príjemný. Obe autá ponúkajú služby Android Auto a Apple CarPlay. Stredový displej je pekný, rýchly a ponúka aj klasické hardvérové tlačidlá. Toyota Yaris má tiež veľmi praktické a samostatné ovládanie klimatizácie. Sedadla sú omnoho príjemnejšie a jemne „športovejšie“.  Yaris je o 6 cm kratším autom, rázvor má však o 2 cm dlhší, teda 256 cm. Priestor na zadných sedadlách je tu výrazne väčší, no priestor na hlavu je zas menší, čiže problém budú mať najmä vyššie postavy. Nechýba ISOFIX, ktorý je síce prakticky umiestnený, no nepotešia vás zadné dvere, ktoré majú menší uhol otvorenia a teda manipulácia s detskou sedačkou bude o to náročnejšia. Kratšia dĺžka auta sa prejavila na batožinovom priestore, ktorý má 286 litrov, čo je o 14 litrov menej, ako má Citroen C3. 

Pozrite si náš porovnávací videotest Citroen C3 vs Toyota Yaris tu:

Citroen C3     Toyota Yaris  
Motor PureTech 110 S&S   Motor 1.5 Dynamic Force
Rozmery (d/š/v) 3996/1749/1474 mm   Rozmery (d/š/v) 3940/1745/1500 mm
Rázvor 2539 mm   Rázvor 2560 mm
Maximálny výkon spaľovacieho motora (kW/ps) 81 kW / 110 koní   Maximálny výkon spaľovacieho motora (kW/ps) 92 kW / 125 koní
Maximálny krútiaci moment motora 205 Nm   Maximálny krútiaci moment motora 153 Nm
Prevodovka automatická 6-stupňová   Prevodovka CVT
Pohon predný   Pohon predný
Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) 10 sek.   Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) 10,2 sek.
Maximálna rýchlosť 193 km/h   Maximálna rýchlosť 180 km/h
Kombinovaná spotreba podľa WLTP 6,0 - 6,1 l/ 100 km   Kombinovaná spotreba podľa WLTP 5,1 - 5,5 l/ 100 km
Batožinový priestor 300/ 922 litrov   Batožinový priestor 286/ 1180litrov
Pohotovostná hmotnosť 1192 kg   Pohotovostná hmotnosť 1125 kg
Cena modelu od  10 690 eur   Cena modelu od  12 490 eur
Cena testovacej verzie od 14 790 eur   Cena testovacej verzie od 15 490 eur
Cena testovacej verzie 16 860 eur   Cena testovacej verzie 17 990 eur