Test Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 AT

Slová kupé a Hyundai nie sú novou, ani netradičnou kombináciou. Kórejská značka vyrába autá so športovo strihnutou karosériou už dve desaťročia. Začalo to malým kupé postaveným na báze typu Lantra v prvej polovici 90. rokov, ktoré v našich končinách poznáme ako S coupé. Tak ako narástla Lantra ďalšej generácie, zväčšilo sa aj kupé (typ RC a RD), mnohými označované podľa amerického trhu Tiburon, no v Eúrope správne len ako Coupé. V novom tisícročí prišiel tretí nový typ GK a okrem 4 valcov v najvýkonnejšej verzii aj 2,7 l motor V6. Objem aj konfigurácia motora by už snáď aj boli ok. Ale...?

Pre našinca bude zvuk viac než 4 valca asi navždy dôvodom na úsmev, obdiv a sny...

Stále tu bol problém s nedostatočným výkonom a hlavne s pohonom zlej nápravy. Max. výkon naj verzie bol len 128 kW (172 k) a Hyundai svojim "športiakom" stále oslovovalo nesprávnu klientelu. Nemajte mi to za zlé, ale riadne športové kupé by malo mať pohon oboch náprav, alebo ešte lepšie len zadný pohon. Zdá sa, že obe veci si uprostred minulého desaťročia v ďalekej kóreji uvedomili, keď začali pracovať na novej generácii veľkého sedanu Genesis a z neho odvodeného kupé. Bez preháňania môžem napísať a spomínam to aj vo video, že Genesis Coupé bolo pre TopSpeed.sk azda najväčšou záhadou a najočakávanejším autom na vyskúšanie tento rok. Malo šance ohromne prekvapiť, ale aj veľmi sklamať. Už na začiatku vám môžem bez pokazenia zábavy prezradiť, že Genesis Coupé prekvapil. A hneď viacnásobne, ale väčšinou milo a dobre...

Najmä v ostrej žltej vyzerá takmer z každej strany skvelo a zvodne.

Najmä v ostrej žltej vyzerá takmer z každej strany skvelo a zvodne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Poďme na to trošku systematicky. Genesis Coupé nie je žiadnou novinkou. Na domácom trhu je v predaji od jesene 2008. Do USA sa dostalo cca o pol roka neskôr. Veľmi podstatným odkazom pre verejnosť bolo vyhlásenie zástupcov značky, že v tomto prípade sa vôbec nejedná o nástupcu spomínaných predošlých tiburonov. Od začiatku sa pri prezentáciách tohto auta skloňujú a ukazujú slová ako drifting, kontrolované šmyky a pálenie gúm. Teda veci, ktoré predošlé verzie robiť nedokázali.

Tento pohľad slúší Genesisu Coupé najmenej. Príliš rozčapený predok, akoby na auto padlo čosi ťažké...

Tento pohľad slúší Genesisu Coupé najmenej. Príliš rozčapený predok, akoby na auto padlo čosi ťažké...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Genesis Coupé je v ponuke s dvoma motormi. Turbom prepĺňaným radovým 4-valcom na ktorom je zaujímavý fakt, že blok motora je rovnaký ako má Lancer EVO starších generácií. Jeho základný výkon 154 kW (210 k)/6000 ot a 299 Nm/ 2000 ot síce nie sú nič osĺnivé, no tí, ktorí vedia majú jasno v tom, že toto sú tak polovičné, ba tretinové parametre toho, čo tento motor pri správnych úpravách zvládne. Táto verzia dá kilečko z pokoja za 8 s a maximálne 222 km/h. Druhá možnosť je atmosférický 3,8 l V6 s výkonom 223 kW (303 k) / 6300 ot a 361 Nm pri 4 700 ot. Táto verzia dá 240 km/h a stovku za 6,3 s. Ani v tomto prípade sa vzhľadom na objem motora nejedna o žiadne peckové údaje. Litrový výkon len 59 kW (79,7 k) a 95 Nm z litra sú parametre v Európe známe z pred 10 rokov. Na druhej strane sa z toho dá vyčítať aj to, že ani jeden z motorov nie je nijako vyšpičkovaný a svoju robotu bude robiť spoľahlivo a dobre veľmi veľmi dlho. Tak či onak, Genesis coupé nadbytočným výkonom ani v jednej základnej verzii nedisponuje. Ale nie je to žiadna zdochlina. Minimálne V6 verzia iste nie.