Prehliadka Concorso d'Eleganza Villa d'Este je pre BMW už tradične príležitosťou ukázať svetu zaujímavý koncept, neraz s jasným odkazom na minulosť. Tak sme v minulých rokoch mohli vidieť BMW Z4 Zagato Coupé, BMW Gran Lusso V12 Coupe, MINI Superleggera Vision, či vlani BMW 3,0 CSL Hommage. Tento rok BMW pokračuje v sérii konceptov ďalšou poctou výraznému športovému modelu svojej histórie. Je ním BMW 2002 Hommage.

BMW konceptom 2002 Hommage odkazuje na modelový rad 02, ktorý prišiel na trh pred 50-timi rokmi. Široká karoséria je pritom jasne inšpirovaná najšportovejším modelom tohto radu, verziou 2002 Turbo.

BMW 2002 Hommage jasne nasleduje svojho predchodcu zo 70-tych rokov

BMW ním odkazuje na modelový rad 02, ktorý prišiel na trh pred 50-timi rokmi. Široká karoséria je pritom jasne inšpirovaná najšportovejším modelom tohto radu, verziou 2002 Turbo. Tú automobilka predstavila v roku 1973 na autosalóne vo Frankfurte. BMW s týmto výnimočným autom získala prestíž nielen vďaka jazdným vlastnostiam. BMW 2002 Turbo bolo totiž prvým sériovo vyrábaným autom s motorom prepĺňaným turbom. Ten mal objem 2 litre a vzduch doňho tlačilo turbo KKK. Kompresný pomer tohto motora bol iba 6.9:1, no výsledný výkon bol na tú dobu úžasných 127 kW (170 k) pri 5 800 ot/min a krútiaci moment 240 Nm pri 4 000 ot/min. 1 080 kg vážiace auto s ním dokázalo zrýchliť na 100 km/h za 6,9 s a na 160 km/h za 18 s. Jeho maximálna rýchlosť bola  tesne nad 211 km/h. Auto však prišlo na trh tesne pred ropnou krízou, ktorá spôsobila, že automobilka bola schopná predať iba 1 672 kusov. Auto totiž spotrebovalo v testovacom cykle 14,7 l/ 100 km.

Na prvý pohľad je jasné, že ako základ konceptu poslúžilo BMW M2. Rovnako sú na prvý pohľad evidentné znaky, ktoré jasne odkazujú na legendu z roku 1973. Široké blatníky, výrazný spojler vpredu a ostrá odtrhová hrana na veku kufra sú iba prvými znakmi, ktoré zaslúžene budia pozornosť. Je tu však aj niekoľko zaujímavých detailov, ktoré jasne navodzujú atmosféru 70-tych rokov. Pôvodné 2002 turbo bolo napríklad po celej dĺžke rozdelené chromovaným pruhom. Ten v tomto prípade nahradil oveľa modernejší materiál, ktorým je uhlíkový kompozit. Opäť karosériu rozdeľuje na vrchnú a spodnú časť, ktoré sa líšia aj lakom. Vrchná časť má totiž matný lak, presne tak ako to bolo zvykom na pretekárskych autách v 70-tych rokoch. Dôvod bol jednoduchý a síce aby napríklad kapota neodrážala slnko a neoslňovala vodiča. Spodná časť má rovnaký odtieň Space Race Metall, ale tento raz už s lesklým povrchom. Výzor auta dopĺňajú aj dvojfarebné 20" disky kolies.

BMW 2002 turbo dokázalo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,9 s. V roku 1973!

Veľa odkazov na originál nájdeme aj v prednej časti, ktorej dominujú klasické obličky s takmer kolmým sklonom. Auto má samozrejme iba dve svetlá, pričom svetlomety majú vnútro nalakované zlatou farbou. To má pripomínať zlaté 50. narodeniny radu 02. Nechýba ani motoršportové sfarbenie na prednom spojleri a zrkadlový nápis turbo. Zadnej časti dominuje výrazný spojler, difúzor a štyri koncovky výfuku. Zaujímavým detailom je umiestnenie znaku napravo od evidenčného čísla, či čierne svetlá, ktorých grafiku vidno až po zasvietení.

Zdroj: BMW, bmw-2002-turbo-club

REINKARNÁCIA BMW 3,0 CSL MÁ LASEROVÉ SVETLÁ, KOPEC KARBÓNU A 6-VALEC

REINKARNÁCIA BMW 3,0 CSL MÁ LASEROVÉ ...

Druhá polovica mája je už tradične čas konania prehliadky elegancie Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Minulý rok sa BMW ...

26. 05. 2015
BRITSKÝ ROADSTER S TALIANSKÝM DIZAJNOM A BUDÚCNOSŤOU POD KAPOTOU - MINI SUPERLEGGERA VISION.

BRITSKÝ ROADSTER S TALIANSKÝM DIZAJNOM A ...

MINI predstavilo, pri príležitosti tohtoročnej prehliadky Concorso d’Eleganza Villa d’Este, naozaj výnimočne krásnu ...

27. 05. 2014
BMW GRAN LUSSO V12 COUPE. KEĎ NIE 8-ČKOVÝ RAD, TAK ASPOŇ 7-ČKOVÉ KUPÉ

BMW GRAN LUSSO V12 COUPE. KEĎ NIE 8-ČKOVÝ ...

Po tom, čo nám BMW dalo k ochutnávke len pár obrázkov, odhalilo celé auto, ktoré predstaví na prehliadke dizajnu Concorso ...

25. 05. 2013
NEMECKÁ DOKONALOSŤ Z MILÁNA

NEMECKÁ DOKONALOSŤ Z MILÁNA

BMW si pre nás na podujatí alebo skôr na prehliadke krásy Concorso d'Eleganza Villa d'Este pripravilo lahôdku v podobe Z4 ...

28. 05. 2012
AKTUALIZOVANÉ: KOĽKO BUDE STÁŤ RODIACA SA LEGENDA, BMW M2?

AKTUALIZOVANÉ: KOĽKO BUDE STÁŤ RODIACA ...

BMW M2 vzbudilo hneď po predstavení obrovský rozruch. Je to pochopiteľné. Po predchodcovi BMW 1M totiž fanúšikovia na M2 ...

20. 12. 2015
CONCORSO D’ELEGANZA 2016: STRETNUTIE NAJELEGANTNEJŠÍCH ÁUT PLANÉTY

CONCORSO D’ELEGANZA 2016: STRETNUTIE ...

Concorso d'Eleganza Villa d'Este, podujatie s komplikovaným názvom, sa koná už od roku 1929 na brehu jazera Como v Taliansku. ...

23. 05. 2016