C4 Cactus budú pohánať výlučne malé motory.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Automobilka sa chce dobrovoľne stať výrobcom ľudových vozidiel. Francúzi veria, že lacné autá sú to, po čom ľudia túžia. Výrobca aktuálne čerpá zisky takmer výhradne z „DS“ vozidiel predaných na čínskom trhu. Označenie DS však do lacnej koncepcie nezapadá. Citroën ho chce povýšiť na samostatnú značku.

Dobrým príkladom lacnej ponuky automobilky je C4 Cactus, ktorý pôjde do predaja s cenovkou okolo 14 tisíc eur. Výrobca bude zisky dosahovať aj používaním komponentov a platformy od koncernových súrodencov. Okrem toho Citroën presunie výrobu zo západnej Európy smerom na východ. Na Slovensku bude napríklad vznikať nová generácia typu C3.

C4 Cactus má šancu dosiahnuť úspech najmä vďaka tomu, že je malým SUV. Tie sú teraz v móde.

Štrnásťtisíc eur však nie je úplne malá suma. Dojná krava Renaultu, Dacia, je na tom s cenovou politikou o čosi lepšie. Citroën sa takto môže veľmi ľahko zaseknúť v „zákazníkoprázdne“. Pre chudobných bude drahý a pre bohatých lacný.  

Ďalší problém je v tom, že Citroën okrem ceny plánuje ešte jeden zásadný prevrat. Keďže všetci výrobcovia sa spoliehajú na dynamické a agresívne línie, Francúzi to neurobia. Systém chcú oklamať používaním panelov Airbump. Ide o spojenie vzduchových kapsúl a povrchu z termoplastického polyuretánu. Uvidíme, ako na diskutabilný krok zareagujú zákazníci. Väčšina ľudí chce autá, ktoré vyzerajú sexy. Nie ako exotické bacuľky. Môže sa teda stať, že odpudí aj tých, ktorým bude cenou vyhovovať.

Nechcem tým povedať, že panely Airbump a nízka cena si svojich fanúšikov nenájdu. Citroën však chce osloviť masy. Mne sa to síce príliš nezdá, no dajme mu šancu. Možno spôsobí revolúciu.

Zdroj: finance.yahoo.com

Prečítajte si aj:  Lacný VW predsa len bude. Európanov zatiaľ obíde

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov