Už prvá generácia Mercedes-Benz CLS spôsobila v roku 2004 doslova šok laickej aj odbornej verejnosti. Najmä svojím dizajnom a spracovaním sa toto auto vymykalo všetkému, čo tento výrobca ale aj jeho konkurenti dovtedy predstavili. Čerešničkou na torte bola, samozrejme verzia AMG, ktorá len potvrdila nezvyčajné postavenie tohto automobilu. Tá mala vo verzií 55 AMG výkon 350 kW (500k) a 715 Nm alebo vo verzií 63 AMG 378 kW (520 k) a 630 Nm.

Druhá generácia prišla v roku 2011 a s ňou aj svieži dizajn (podľa mnohých ale škaredší ako u predchodcu), nová karosárska verzia a vylepšená motorová paleta. Výkon špičkovej verzie 63 AMG poskočil na 386 kW (525k) a 700 Nm. Teraz je tu však facelift a s ním aj zopár noviniek a vyšší výkon!

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Po facelifte sa nové CLS 63 AMG bude dodávať s dvomi karosériami: a to ako Coupé alebo Shooting Brake (oficiálne "päťmiestne športové vozidlo s veľkými zadnými dverami"). A v troch vyhotoveniach: s pohonom zadných kolies, s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC a ako model označený S (tiež s pohonom 4MATIC).

Najvýkonnejší agregát 5,461 litra V8 AMG biturbo určený pre model S poskytne svojimi parametrami (430 kW/585 k, 800 Nm) dych berúcu dynamiku pri nízkej deklarovanej úspornosti. Coupé CLS 63 AMG S tak (s prispením AMG 4MATIC) zrýchľuje z 0 na 100 km za 3,6 (respektíve Shooting Brake za 3,7) sekundy a vykazuje celkovú priemernú spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km. Samozrejme, spotreba udávaná výrobcom je často krát veľmi optimistická, ale pár rokov dozadu sa udávali čísla násobne vyššie...

Interiér Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Motor V8 pre zvyšné dve vyhotovenia CLS 63 AMG (prvé s pohonom zadných kolies, druhé všetkých kolies 4MATIC) má krútiaci moment 720 Nm, pričom jeho výkon tiež narástol na 410 kW (557 k).

Adekvátne CLS 63 AMG ako coupé s pohonom zadných kolies zrýchli z 0 na 100 km za 4,2 (respektíve ako Shooting Brake za 4,3) sekundy pri celkovej spotrebe 9,9 (10,1) litra/100 km.

S pohonom 4MATIC na 100 km/h zrýchli ako coupé za 3,7 (respektíve ako Shooting Brake za 3,8) sekundy a má spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km.

Mimochodom, myslíte si, že potenciálny kupec tohto auta rieši spotrebu?

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka pre všetky CLS 63 AMG (rovnako ako pri E 63 AMG) jazdné programy: „C“ (riadená hospodárnosť s otravnou funkciou ECO štart-stop), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny).

Všetky modely CLS 63 AMG sú vybavené športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL s elektronicky regulovaným systémom tlmenia. Ak sa bavíme o náhone na všetky kolesá tak vedzte, že systém AMG 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 33 : 67. Optimálnu trakciu zabezpečuje tiež lamelová spojka s blokovacím účinkom 50 Nm. Kompaktná a odľahčená konštrukcia pohonu všetkých kolies (rozdeľovacia prevodovka je súčasťou základnej) zvyšuje hmotnosť vozidla o 70 kg. Nadväzuje naň 3-stupňový systém ESP® špeciálne navrhnutý pre stály pohon všetkých kolies.

 

Pri CLS 63 AMG model S je navyše na zadnej náprave použitý samosvor. eSko sa svojim vonkajším vzhľadom od ostatných modelov odlišuje červenými brzdovými strmeňmi a logom AMG na zadných dverách s čiernym odsadeným písmenom „S“.

Každá verzia má na prednej a zadnej náprave ventilované a perforované brzdové kotúče s priemerom 360 milimetrov. Vpredu nájdeme 6 piestikové strmene a vzadu 4 piestikové.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG a obe karosárske verzie

Mercedes Benz CLS 63 AMG so zadným pohonom príde na trh v apríli 2013, CLS 63 AMG s pohonom všetkých kolies a CLS 63 AMG model S nasledujú v júni.  Takže máte ešte niekoľko mesiacov, aby ste doplnili prasiatko doplna... Tieto autá rozhodne za to stoja!