Majstrovstvá sveta v rely, ktoré majú medzinárodnú skratku WRC, vznikli v roku 1973, ale tituly sa jazdcom začali udeľovať až od roku 1977 v rámci poháru FIA. Navyše prvý oficiálny titul majstra sveta bol udelený až o dve sezóny neskôr, teda v roku 1979, z ktorého sa tešil Švéd Björn Waldegård. Odvtedy ubehlo už niekoľko dekád a ak počítame aj tituly v rámci FIA Poháru, tak svet doposiaľ spoznal presne dvadsiatku majstrov sveta a len osem z nich získalo viac ako jeden titul. Toto sú tí najúspešnejší. 

5. Marcus Grönholm (2 tituly)

Dvojnásobného majstra sveta, Marcusa Grönholma z Fínska, asi netreba predstavovať žiadnemu fanúšikovi tohto športu. Svoju kariéru vo WRC rozbehol už v roku 1989, ale so súkromným tímom sa prvých niekoľko rokov zúčastňoval len fínskej rely a sporadicky sa objavil aj vo Švédsku. V tom čase sa totiž venoval len domácemu šampionát, kde získal až päť titulov. Prvú veľkú príležitosť vo svetovej rely dostal až v roku 1999, keď sa postupne zviezol s továrenským Seatom WRC, Mitsubishi a následne Peugeotom 206 WRC. Práve za jeho volantom dosiahol veľmi slušné výsledky, čo mu prinieslo miesto u francúzskej automobilky hneď v nasledujúcom ročníku. No a ostatné je história. Hneď vo svojej prvej plnohodnotnej sezóne vybojoval titul majstra sveta, ktorý o dva roky neskôr, teda v roku 2002, doplnil druhým celkovým víťazstvom vo WRC. S Peugeotom ostal až do roku 2005, pričom následne presedlal za volant továrenského Fordu, v ktorom po dvoch sezónach ukončil svoje plnohodnotné pôsobenie v kráľovnej rely. Za ten čas sa mu okrem dvoch titulov podarilo zo 153 podujatí vyhrať 30 z nich, pričom až 61-krát stál na pódiu. 

Marcus Gronholm (vpravo) a Sébastien Loeb (vľavo)

4. Juha Kankkunen (4 tituly)

Juha Kankkunen obsadil v tomto rebríčku so svojimi 4 titulmi štvrtú priečku. Ďalší fínsky špičkový pretekár sa do WRC prvýkrát dostal už v roku 1979, ale podobne ako jeho krajan Grönholm sa prvých pár rokov zúčastňoval len vybraných podnikov. Sedačku v továrenskom tíme dostal v roku 1986, teda v poslednej sezóne skupiny B. Podobne ako Marcus aj Juha okamžite zažiaril a hneď v prvej sezóne sa s Peugeotom 205 Turbo 16 radoval z titulu majstra sveta. Po konci skupiny B sa presťahoval do Lancie a s modelom Delta HF 4WD obhájil víťazstvo v šampionáte. Nasledoval prestup k Toyote, s ktorou sa mu však nedarilo podľa predstáv a po dvoch rokoch sa opäť vrátil k Talianom do Lancie. Výsledkom bolo ďalšie úspešné ťaženie, ktoré mu prinieslo v poradí už tretí titul. Kankkunen očividne rád striedal značky a v roku 1993 sa opäť presunul k Toyote, no a tentoraz bol úspešný. Získal svoju poslednú, v poradí štvrtú korunku kráľa WRC. V šampionáte ostal do roku 2002, pričom opäť vystriedal niekoľko tímov. Celkovo si za svoju kariéru pripísal 75 pódií, z toho 23 víťazstiev. 

3. Tommi Mäkinen (4 tituly)

Tretie miesto a tretí pilot z Fínska, čo len dokazuje, aký má tento národ tisícich jazier nesporný talent. Tommi Mäkinen tiež získal štyri tituly majstra sveta, ale v našom rebríčku je vyššie vďaka vyššiemu počtu víťazstiev. Má totiž presne o jedno viac ako Juha, teda 24. Tie vybojoval vo svojich 139 štartoch, pričom za zmienku určite stojí aj 45 pódiových umiestnení. Mäkinenove majstrovské ťaženie predstavuje jednu z najdominantnejších ér v histórii. S Mitsubishi III, IV, V a následne i VI totiž vyhral svoje tituly v rade v rokoch 1996 až 1999. V roku 2002 prestúpil k večnému rivalovi Subaru, kde však po dvoch sezónach ukončil svoju kariéru. 

2. Sébastien Ogier (8 titulov)

Prvý pilot tohto rebríčka s iným ako fínskym pôvodom? Samozrejme Sébastien Ogier. Tento Francúz patrí k najtalentovanejším pretekárom rely a jeho osem titulov je toho jasným dôkazom. Svoju premiéru si odbil v roku 2008, pričom od nasledujúcej sezóny dostal sedačku v juniorskom tíme Citroënu. Začiatok sezóny 2011 sa niesol v duchu povýšenia, francúzska značka si ho totiž stiahla k sebe do elitného továrenského tímu, aby robil dvojku kolegovi Sébastienovi Loebovi. Mať dvoch kohútov v jednom ringu sa však nevyplatilo a vzťah dvoch francúzsky pilotov nebol zďaleka ideálny. Ogier sa totiž nechcel uspokojiť s pozíciou tímovej dvojky a už po prvej sezóne si balil kufre. Takmer okamžite po ňom siahol Volkswagen, ktorý plánoval veľkolepý vstup do šampionátu v roku 2013. Ako sa s odstupom času ukázalo, Ogier nemohol urobiť lepšie rozhodnutie. Polo WRC mu bolo ušité prakticky na mieru a štyri sezóny po sebe jasne dominoval. Potom však prišiel šok, VW ohlásilo koniec vo WRC. Séb tak zavítal k M-Sportu, kde dokázal, že jeho 4 tituly neboli len výsledkom dobrého auta a s Fordom Fiesta WRC pridal ďalšie dva. Nasledoval návrat do Citroënu, ktorý nedopadol podľa predstáv a už po jednej sezóne sa sťahoval do Toyoty, s ktorou vyhral ďalšie dva ročníky. Počet získaných titulov sa tak zastavil na čísle 8 a keďže po roku 2021 Ogier ukončil svoje plnohodnotné pôsobenie vo WRC, ďalší titul už pravdepodobne nepridá. Jeho štatistiky sú však famózne. 169 štartov, 8 titulov, 54 víťazstiev a 92 pódiových umiestnení. 

Sébastien Ogier po zisku 6. titulu.

1. Sébastien Loeb (9 titulov)

Päť najúspešnejších jazdcov, no len dve národnosti. Kto iný by mohol vyhrať tento rebríček, ak nie Sébastien Loeb. Nie nadarmo sa hovorí, že ak chcete byť v tomto športe úspešní, musíte byť Francúz a volať sa Sébastien. Len dve legendy z krajiny Galského kohóta a spoločne majú 17 titulov. Neuveriteľné. Poďme však späť k Loebovi. Vo WRC začal v roku 1999, sprvu len ako účastník vybraných podujatí. Zlom nastal v sezóne 2003. Vtedy dostal sedačku v továrenskom Citroëne. Prakticky okamžite bojoval o titul, ktorý vo svojej prvej sezóne prehral s Petterom Solbergom o jediný bod. Odvtedy však Loeb nepoznal premožiteľa a získal neuveriteľných 9 titulov majstra sveta v rade! To je dominancia, ktorá s najväčšou pravdepodobnosťou nebude už nikdy prekonaná. Sébastien Loeb je bez debaty najlepší pilot histórie. Doposiaľ štartoval v 181 pretekoch, pričom až 120-krát sa postavil na pódium a získal 80 víťazstiev. To sú ohromujúce čísla, ktoré v tomto svete nemajú obdoby. Ide o výnimočného pilota, čo nám opäť pripomenul v rámci tohtoročnej Rally Monte Carlo. Napriek tomu, že vo WRC skončil po sezóne 2012, dokázal s novým hybridným Fordom Puma Rally1v Monaku zvíťaziť. Tento výsledok podtrháva fakt, že mal v tom čase 47 rokov. Nie nadarmo sa o ňom hovorí, že je mimozemšťan a dovolím si tvrdiť, že ak by štartoval na všetkých podujatiach sezóny, dokázal by s prehľadom prehovoriť do boja o titul. Je to skrátka výnimočný jazdec, ktorému sa dokázal priblížiť len Ogier a títo dvaja si vytvorili prakticky svoju vlastnú ligu.    

Bonus: Carlos Sainz (2 tituly, 26 víťazstiev, 97 pódii)

Miki Biasion (2 tituly, 17 víťazstiev, 40 pódii)

Walter Röhrl (2 tituly, 14 víťazstiev, 31 pódii)