Nový Megane so spaľovacím motorom už nedorazí. Renault nad touto alternatívou ešte donedávna premýšľal, dokonca existovala možnosť, že namiesto úplne novej piatej generácie postavenej na platforme crossoveru Austral príde na trh pôvodné štvrté vydanie s druhým (digitálnym) hĺbkovým faceliftom. To sa ale už nestane. Plány oboch projektov boli zrušené.

Namiesto toho Francúzi predstavili elektrický Megane E-Tech, ktorý bol pôvodne vyvíjaný ako nová väčšia generácia modelu Zoe a z tejto trasy Renault podľa všetkého už neuhne.

Nahradí model R.S. elektromobil? 

Dnes už vieme, že Renault Megane to má spočítané pomerne presne. Na trhu ostane maximálne do roku 2024 a priameho nástupcu už nedostane. Čo to znamená pre ostrý variant R.S.? Glen Sealey, generálny manažér austrálskeho zastúpenia, hovorí, že ostrý hatchback vypadne z produkcie dokonca o niečo skôr. Malo by sa tak stať už koncom roka 2023, pretože dopyt po výkonných vozidlách so spaľovacím motorom v tomto segmente vraj klesá.

Čo v tejto chvíli nevieme, je to, či sa definitíva Meganu R.S. týka len Austrálie alebo celého sveta, s veľkou pravdepodobnosťou ale pôjde o globálny koniec. „Megane R.S. skončí v priebehu budúceho roka. Presný dátum nepoznám, výroba ale rámec budúceho roka nepokročí. Dopyt po ostrých hatchbackoch v Európe klesá. Dá sa preto nahradiť elektromobilom,“ povedal pre internetovú stránku Drive Glen Sealey, ktorý tým naznačil, že by súčasný rýchly model mohol nahradiť elektrický Megane E-Tech, možno s označením Alpine.

Renault zatiaľ nič oficiálne nepotvrdil, pokiaľ ale ide čisto o výkon, v tomto smere by batériový model nemal zaostávať. Najsilnejší elektrický variant má momentálne „len“ 160 kW (218 koní) a 300 Nm, takže na 300-koňový R.S. Trophy dosť stráca, hovoríme ale o aute s jedným elektromotorom.

Pridať mu druhý, identický, máme obratom auto s výkonom skoro 440 koní. Oveľa zaujímavejšie bude sledovať, či sa automobilke nejako podarí skrotiť nemalú hmotnosť, ktorá je už teraz na hranici 1,8 tony a s ďalším motorom či väčším batériovým paketom bude takmer s istotou atakovať dvojtonovú hranicu. 

Zdroj: Drive