Vstup do sveta Fordu Mustang má opäť štyri valce, ale dôvod pozerať na tento model pohŕdavo objektívne neexistuje. Úplne nová pohonná jednotka s pôvodným označením 2.3 EcoBoost je postavená na architektúre Modular Power Cylinder (MPC) a v porovnaní s predchádzajúcim motorom má iné vŕtanie, zdvih, pracuje s priamym vstrekovaním, variabilným časovaním ventilov a grády mu samozrejme dodáva turbodúchadlo typu Twin Scroll s dvomi samostatnými vetvami na výfukové plyny.

Základné výkonové parametre agregátu sa pritom zásadne nezmenili. Má 319 koní, teda o 5 koní viac a dokonca identický krútiaci moment 475 newtonmetrov, Ford ale hovorí, že novinka má byť o čosi úspornejšia. Podľa americkej normy EPA mal základný výbehový model priemernú spotrebu 9,41 litra na 100 kilometrov, v prípade Mustangu siedmej generácie to má byť 9,05 l/100 km. Ešte o niečo lepšie čísla vyšli Fordu a EPA na diaľnici. V tomto režime sa má spotreba znížiť zo 7,35 na 6,92 litra na stovku.

Ak máte americkú klasiku spojenú s osemvalcovými svalmi, tiež neprídete skrátka. Nový Mustang je vo verzii GT vybavený štvrtou generáciou päťlitrového vidlicového osemvalca Coyote s hromadou aktualizácií a štrukturálnych úprav.

Konštruktéri vylepšili olejovú vaňu, škrtiace klapky s celým nasávaním, ktoré má teraz nižšie čerpacie straty a je zaujímavé, že Ford svojim zákazníkom ponúkne hneď tri výkonové varianty. V základe má kupé či kabriolet 486 koní a 563 newtonmetrov. To je v porovnaní s americkým modelom nárast o 30 koní a 7 Nm, oproti slabšiemu európskemu prevedeniu o 36 koní a 30 Nm.

Ak si GT objednáte príplatkový výfukový systém, Ford vám garantuje nárast na minimálne 493 koní a 567 Nm, tým ale športový model nekončí.

Vrcholom základného 5.0 V8 je Mustang Dark Horse. Má kované ojnice podobne ako Shelby GT500, k tomu presnejšie vyvážený kľukový hriadeľ a zosilnené vačky, aby si osemvalec lepšie rozumel s vyššími otáčkami, ktoré končia na hranici 7500 ot./min. Výsledkom je 507 koní a 567 Nm, takže ide o vôbec najvýkonnejší sériový Mustang, ktorý nenesie v označení meno Shelby.

Motory budú spárované buď so šesťstupňovým manuálom so systémom automatického vyrovnávania otáčok pri podraďovaní alebo desaťstupňovým príplatkovým automatom. Bez ohľadu na váš výber vám potom Ford dodá samostatný chladiaci okruh prevodovky.

Nový Ford Mustang modelového roka 2024 sa začne predávať v lete 2023 a automobilka neskromne dodáva, že na trh dorazí s tým najlepším prevedením 5.0 V8, ktorý kedy vyrobila.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Ford