Ochrana dospelých

Prvá kategória pre Sorento znamená zisk 82 %. Pri čelnom náraze s prekrytím mal výrazne horšiu známku bezpečnosti trup vodiča, o niečo lepšie na tom boli nohy vodiča a stehná spolujazdca. Pri čelnom náraze bez prekrytia mali o stupeň horšiu známku trup vodiča aj zadného pasažiera.

Ochrana detí

V druhej sledovanej disciplíne má nové Sorento 85 %. Pri čelnom náraze mali obe figuríny 8- aj 10-ročného dieťaťa najlepšie hodnoty ochrany okrem krku staršieho z nich. Pri bočnom náraze je to bez problémov a obe figuríny mali najlepšie možné hodnoty ochrany.

Ochrana chodcov

V tejto kategórii je to pre veľké SUV vždy ťažšie. Kia Sorento nie je výnimkou a tak tu získala 63 %. Problémom je čelná hrana kapoty nad svetlami a mriežkou chladiča. Kapota je na tom lepšie, problémom je opäť okraj kapoty nad blatníkmi, hrana čelného skla a A-stĺpiky.

Asistenčné systémy

Posledná kategória je pre Sorento skvelou správou, a to ziskom 87 %. Komisári ohodnotili asistent jazdy v pruhoch ako dobrý, rovnako aj autonómny brzdný asistent. Celkovo fungoval dobre vo všetkých jazdných režimoch. Zisk 5 hviezdičiek je tak pre Sorento niečo ako „povinnou jazdou“, ktorú splnilo.