Volvo S60/V60 Polestar prišlo o 6-valec. Má však vyšší výkon, je ľahšie a rýchlejšie.
Volvo S60/V60 Polestar

Na prvý pohľad sa nič nezmenilo, no opak je pravdou. Zmeny sú dramatické.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Nový motor pod kapotou

Najväčšiu zmenu nájdeme pod kapotou. Pôvodné Volvo S60/V60 Polestar malo pod kapotou 3,0 litrový prepĺňaný šesťvalec s výkonom 257 kW (349 k) a s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Ten spolupracoval so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Haldex. Teraz sa však automobilka rozhodla zosúladiť aj tento model so svojou aktuálnou ponukou motorov. Preto ostrá S60/V60 prišla o dva valce a 3,0 litrový 6-valec nahradil 2,0 litrový 4-valec rodiny Drive-E. Zároveň sa tým priblížila závodnému špeciálu určenému pre WTCC, Volvu S60 Polestar TC1, ktoré má pod kapotou tiež špeciálne vyladenú verziu tohto motora. Napriek menšiemu motoru však S60/V60 Polestar nestratilo na dynamike. Práve naopak. Technici totiž pre tento model 4-valec kompletne prekopali a vyladili na 270 kW (367 k), ktoré má vodič k dispozícii pri 6 000 ot/min. Mierne klesol maximálny krútiaci moment na 470 Nm, no s touto hodnotou vodič operuje od 3 100 do 5 100 ot/min. Motor má kombinované prepĺňanie mechanickým kompresorom a turbom a v bežných modeloch T6 dosahuje výkon 225 kW (306 k) a 400 Nm. Vývojári dosiahli zvýšenie výkonu použitím väčšieho turba, nového sania, palivového čerpadla s väčšou kapacitou a nových vačkových hriadeľov. Aby motor vydržal, dostal nové odolnejšie ojnice.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Volvo zdvojnásobí produkciu S60/V60 Polestar. Po novom sa dostane do 47 krajín vrátane Slovenska.

Zmena sa však nedotkla iba motora. Nová je totiž aj prevodovka. Pôvodne 6-stupňový automat nahradila 8-stupňová automatická prevodovka Geartronic. Z nej putuje krútiaci moment na všetky štyri kolesá pomocou systému pohonu BorgWarner. Ten v Polestar naladili tak, aby išlo viac krútiaceho momentu na zadné kolesá. Rovnako prekalibrovali aj stabilizačný systém. Podvozok však dostal aj ďalšie úpravy, aby bolo Volvo so znakom Polestar rýchle aj v zákrutách. Má napríklad nastaviteľné tlmiče Öhlins, tuhšie pružiny (v porovnaní s verziou S60/V60 T6 R-Design sú tuhšie až o 80%), prednú rozperu z kompozitu z uhlíkových vlákien a tuhšie uloženia tlmičov. Volvo S60/V60 Polestar navyše oproti doterajšej 6-valcovej verzii schudlo o 20 kg. Výsledkom je o 0,2 s lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h. S60 Polestar to teraz zvládne za 4,7 s. Maximálna rýchlosť zostala štandardných 250 km/h. Vylepšeniu sa však nevyhli ani brzdy a tak teraz na prednej náprave nájdeme drážkované kotúče priemeru 371 mm so 6-piestikovými strmeňmi.

Volvo S60/V60 Polestar

Najväčšiu zmenu nájdeme pod kapotou. Volvo S60/V60 Polestar prišlo o 6-valec, získalo však viac výkonu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Volvo okrem výkonu pridáva aj počet vyrobených kusov. Zatiaľ, čo doteraz bola ročná produkcia S60/V60 Polestar striktne obmedzená na 750 kusov ročne, teraz automobilka počíta s 1 500 kusmi ročne. Vďaka tomu Švédi rozšíria aj počet krajín, v ktorých bude táto lahôdka k dispozícii z pôvodných 13 na 47. Po novom si teda S60/V60 Polestar budeme môcť objednať aj na Slovensku.

  Volvo S60/V60 Polestar
Motor: Radový 4-valec s kombinovaným prepĺňaním turbom a kompresorom (max plniaci tlak 2,0 bar)
Zdvihový objem: 1 969 cm3
Počet valcov / ventilov: 4/16
Maximálny výkon: 270 kW (367 k) pri 6 000 ot/min
Maximálny krútiaci moment: 470 Nm v rozsahu 3 100 až 5 100 ot/min
Maximálna rýchlosť: 250 km/h elektronicky obmedzená
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 4,7 s (S60)       4,8 s (V60)
Zrýchlenie 0 - 200 km/h: 17,2 s (S60)      17,4 s (V60)
Prevodovka: 8-stupňová automatická Geartronic
Pohon: pohon oboch náprav BorgWarner
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1 751 kg (S60)    1 796 kg (V60)
Brzdy:

   vpredu:  drážkované kotúče 371 mm x 32 mm                  6 piestikové strmene

vzadu: vetrané kotúče 302 mm x 22 mm

Pneumatiky: Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20
Disky: Polestar 8x20
Kombinovaná spotreba: 7,8 l/100 km (S60)        8,1 l/ 100 km (V60)
Objem palivovej nádrže: 67,5 l

Zdroj: tlačová správa