Nedostali ste sa do užšieho výberu na BMW Skytop? Nie je dôvod vešať hlavu. Toto je jeho nová verzia s pevnou strechou a novým menom Speedtop. A vznikne ich len sedemdesiat!

BMW nám už nejaký čas sľubovalo premiéru auta s prívlastkami „elegantné, exotické a dynamické“. Dočkali sme sa v rámci tohtoročného tradičného stretnutia Villa d'Este 2025 v Taliansku, kde mníchovská značka počas víkendu predstavila vrcholnú M2 CS a k nej aj tento osemvalcový shooting brake.

V nezmenenej podobe

Medzičasom sa na cestách objavil pôvodný vzácny Skytop so symbolickým maskovaním, aby nám automobilka dala testovacím prototypom najavo, že jeho výroba sa skutočne pripravuje. Dôležitejšie však bolo, že ľahko kamuflované vozidlo vyzeralo na chlp rovnako ako pôvodný koncept.

Aj vďaka tomu môžete mať istotu, že ak sa dostanete do poradovníka na nový Speedtop, môžete získať presne to, čo máte pred sebou na fotografiách.

Opäť závratná cenovka

Cena by mala byť rovnaká, oficiálne ju však BMW nekomunikuje. V zákulisí sa hovorí o čiastke „viac ako 500 000 eur“, predpokladáme ale, že to bude základ, ktorý môže narásť, ak začnete vymýšľať s individuálnym čalúnením či lakom.

Napriek tomuto ohromnému číslu má BMW s malosériovými autami ohromný úspech. Nie je to len Skytop. Spomeňte si napríklad na 3.0 CSL s manuálom odvodené z BMW M4 Coupé.

Prekarosovaná M8

Aj Speedtop má samozrejme základy v sériovom aute. Konkrétne v BMW M8 Competition, takže rýchly „lovecký kombík“ je poháňaný 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom s výkonom 625 koní a krútiacim momentom 750 newtonmetrov v spojení s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom xDrive.

Dynamiku môžeme len hádať, ale M8 dá šprint z nuly na sto za 3,2 sekundy a s posunutým obmedzovačom sa priblíži hranici 305 kilometrov za hodinu. A neexistuje dôvod, aby Speedtop bol pomalší, keď má rýchlosť navyše v mene.

Dizajn auta vám pitvať nebudeme, fotky povedia viac. Len by sme radi upozornili, že napriek vyššej línii strechy v zadnej časti Speedtop nie je štvormiestny. Miesto za prednými sedadlami je rozdelené na dva menšie batožinové priestory pre na mieru šité tašky či kabelky.

Mimochodom, ak váš účet nie je ešte na auto podobného druhu pripravený, nezúfajte. BMW už naznačilo, že bude predstavovať a v malom počte vyrábať viac analogických vozidiel. Dokonca aj edície s písmenom M v označení.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: BMW