Týždeň pred oficiálnou premiérou, ktorá bude v stredu 20.11. na autosalóne v Los Angeles zverejnili ľudia zo Subaru prvú oficiálnu foto predku fanúšikmi dlho očakávaného nástupcu Impreza WRX. V tejto súvislosti prichádza niekoľko divných vecí. Zvláštne je, že rovnako ako pri modeli VW CC druhej generácie sa na želanie marketingu vytratilo slovo Passat (no beztak ho pre jasnú identifikáciu každý používa) v súvislosti s novým ostrým sedanom sa nepoužíva legendárne meno Impreza.

 

Ďalšie divné prekvapko je ostrá červená namiesto tradičnej hlbokej modrej farby. Nuž a v neposlednom rade pre mnohých (vrátane mňa) prichádza sklamanie v podobe klasického sedanu, ktorým bola Impreza odjakživa až po predpredošlú generáciu. Keďže bariéra klasického tvaru troj-priestorovej karosérie padla v predošlom desaťročí, celkom s ľahkosťou, osviežením a potešením som prijal tvary krásneho konceptu z jari tohto roka WRC Concept. Neskôr sa však ukázalo, že Subaru nikdy neplánovalo také auto vyrábať. WRX Concept je zhmotnením nového dizajnu značky.

Subaru pri tomto modeli prekvapivo prestalo používať meno Impreza. Toto je jednoducho WRX.

Nižšia kvalita celkových obrázkov je spôsobená faktom, že sú neoficiálne a svet ich ešte nemal poznať. Pozeráme sa na sedan WRX, ktorý nadväzuje na Imprezy z 90. rokov a aktuálnu verziu WRX STI. Prečo v Japonsku zahodili možnosť priniesť svetu krásne "kupé" a rozhodli sa pre klasiku s jeho viacerými tvarovými prvkami mi jasné nie je. Je zrejmé, že predná časť, svetlá, maska a nárazník z WRX Conceptu vychádzajú. Môže vám tu chýbať veľké zadné krídlo a pár ďalších podstatností, preto pripomínam, že toto ešte nie je verzia STI. Dúfajme teda, že tá príde nie len s povinnými prvkami, ale aj v tradičnej modrej (aj keď nepochybujem, že tá bude v ponuke aj pre model WRX). Ako by mohlo nové STI vyzerať sa pokúsili nakresliť chalani z Austrálie z motortrend.com.au na obrázku nižšie.

 

Predpokladá sa, že pod prednou kapotou STI bude znova 2.0 l boxer s priamym vstrekovaním paliva, známy z BRZ doplnený o prepĺňanie turbom. Súčasná verzia WRX STI má 2,5 liter s výkonom 221 kW (300 k) a 407 Nm. Max. výkon dvojlitra možno zatiaľ len odhadovať, no nemalo by to byť nič menej než má súčasná WRX 195 kW (265 k) a 343 Nm. Viac sa snáď dozvieme už o týždeň, po LA auto show.

Tvarová špekulácia novej generácie Subaru WRX STI.